21 Şubat 2008 Perşembe

İSTANBUL'A KAR YAĞDI

17 Şubat 2008 tarihinde İstanbul'da beklenen kar nihayet yağdı.
Yetkililerin söylediğine göre İstanbul'a böyle bir kar en son 2004 yılında yağmış.
15 tatilde kar yağacak dediklerinde merakla beklemiştim ama yağmamıştı.
Bu sefer beklediğimiz kar gelince, günlerdir planlarını yaptığım Sultanahmet gezimize eşim ve kızımla çıktık.
Sultanahmet ve civarına Gülhane parkına sayısını bilemediğim kadar çok gittim ama hiç kar altında görmemiştim.
Eskiden yere kar düştüğü anda eve kapanır, ayağım kayıp düşeceğim korkusundan hiç bir yere çıkmazdım.
Meğer sorun bende değil giydiğim ayakkabıdaymış, altı kayan ayakkabıyla 1 adım bile atamıyorsunuz.
Artık altı kauçuk ve geniş oluklu kar ayakkabısı-botu giyip, korkmadan dolaşabiliyorum.
Tabi buzlu zeminde kahramanlık yapmanın alemi yok, o zaman yine evdeyim.

Pazar günü Sultanahmet'e gitmeye karar verdiğimizde kendimizi ve arabayı tehlikeye atmamak için toplu taşıma araçlarından tramvayı kullandık.
Sultanahmet durağında inip, gezimize başladık.
Hava puslu ve karanlıktı, rüzgarda oldukça şiddetliydi.
(sanki gezi yazısı değil-hava raporu gibi oldu)
Yazının sonunda ki videoyu izlediğinizde, rüzgarın sesini duyup bana hak vereceksiniz.
Sımsıkı giyinip, atkı-şal-bere ne varsa taktığımız halde yanaklarımız soğuktan kesildi.

Tramvaydan inip, Ayasofya'nın önüne kadar yürüdük.
Ayasofya-Havuz-Sultanahmet arasında dolaşıp resim çektim, caminin avlusuna girip, oradan da Dikilitaş'ların olduğu Hipodrom Meydanına çıktık.

Üstte ki ay yıldızlı peysaj Sultanahmet Camisinin önünde yer alıyor, baharda içinde laleler açmıştı.

Dikilitaş ve Hipodrom Meydanı.

Üstte ki bina harika mimarisiyle "Tapu ve Kadastro İstanbul Bölge Müdürlüğü" binası.

Alman Çeşmesi

Sokakta karşılaştığımız kedi ve güvercinler buldukları yemekleri yemeğe çalışıyorlardı.
Güvercinler bir simit parçası bulmuşlar, hepsi birden simide saldırmayıp, sırayla birer parça ısırıyorlardı.

Sultanahmet meydanında gezimiz bitince, Ayasofya'nın önünden aşağıya Gülhane Parkı'na doğru yürümeye başladık.

Gülhane Parkı'da kardan nasibini almıştı.
Ortalıkta bizim gibi meraklı bir kaç kişi dışında hiç kimse yoktu.

Üstte ki resim de bir saat olduğunu farkettiniz mi?
Geçen bahar Gülhane Parkı lalelerle bezendiği zaman bu saatte yapılmıştı.
İlk günler çok güzeldi ama o gün gittiğimiz de durumu içler acısıydı.
Sanırım birisi akrep ve yelkovanın üzerine oturmuş.

Parka girdiğimizde şiddetli bir fırtına başladı, ayakta zor duruyorduk ve yağan kardan göz gözü görmüyordu.
İçimden "biz bugün evi bulamayacağız" diye düşünmeye başladım.

Allah'tan fırtına biz parkın sonuna gelmeden durdu.

Üstte ki kuş yuvasını hatırladınız mı?
Önce ki Gülhane Parkı yazımda yine resmi vardı.

Bütün gün Sultanahmet ve civarında gördüğümüz en güzel kardan adam Gülhane Parkı'nın Sarayburnu kapısına yapılmış olan bu kardan adamdı ama ne yazık ki ertesi gün gittiğimizde tekmelenerek paramparça edildiğini gördük.

Parkın Sarayburnu kapısından çıkıp, Sirkeci'ye doğru yürümeye başladık.
Sol tarafımızda Sirkeci tren istasyonuna giden raylar, sağ tarafımızda Sepetçiler kasrı.

Sirkeci'de ki benzin istasyonuna tam varmıştık ki, inanılmaz bir tipi ve fırtına başladı.
Deniz kıyısı olduğu için rüzgar çok daha şiddetli hissediliyordu.

İleride ki Simit Sarayını gözümüze kestirerek, son bir gayretle kendimizi Sirkeci Simit Sarayına attık.
Şimdi yazıyorken komik geliyor ama tam anlamıyla donmuştuk ve yorulmuştuk, burası bizim için tam sığınılacak liman olmuştu.

Büyük boy bardaklarla sıcak çaylarımızı içip, bir şeyler yedikten ve iyice ısındıktan sonra tekrar yola koyulduk.

Eminönü istasyonuna yürümek gözümüzde büyüdüğü için : ) Sirkeci'de ki duraktan tramvaya bindik.

Ailece çok güzel bir gün geçirdiğimizi düşünüyorum.
O gün bir kaç kere fırtınanın ortasında kalıp, çok üşüyünce "Eyvah! hasta ya olursak, bu gezi burnumuzdan gelirse" diye çok düşündüm ama çok şükür üçümüzde çok iyiyiz : )

Pazar günkü gezi için bir video klip hazırladım.
Bütün resimlerin yanında birde video çekimleri var.
Videoda ki sesleri rüzgarın ve fırtınanın sesini duyabilmeniz için bilerek bıraktım.
Müzik olarak Görevimiz Tehlike'nin Ahmet Koç versiyonunu kullandım.
Sonuçta tehlikeli bir gezi yapmıştık : )
Dailymotion;

İstanbul'a Kar Yağdı
Yükleyen muhteremlegeziye
You Tube;
*Bu gezi o kadar hoşumuza gitti ki,
Pazartesi günü kızım-yengem ve yeğenlerimle tekrar gittik.
Bir gün önce gittiğimiz zaman karlar çiğnenmiş ve çoğu erimişti, yengemlerle gittiğimiz gün karların çokluğu ve bembeyazlığı ile büyülendik.

Bakınız; Sultanahmet'te Kar Zamanı

Bakınız;Gülhane Parkı'nda Kar Zamanı

Bu resimleri sevdiyseniz,onlara bayılacaksınız.