18 Ocak 2014 Cumartesi

YAZ TATİLİ-2013

Kastamonu tatilimiz
Yaz tatili yazısı için çok geç kaldığımın farkındayım : (
Bu yıl tatilden dönünce tatil resimlerini düzenleyince ye kadar güncel diğer yazılarımı yazayım dedim ama o yazılar ve diğer bloglarım da vakit alınca yaz tatili resimlerini düzenlemeye fırsat bulamadım.
Erteleye erteye ne yazık ki 2014 yılına girdik.
Yeni yıla girince 2013 yılına ait yaz tatili yazısı yazmak tuhaf oldu ama artık bundan sonra kesinlikle yaz tatili yazısını ertelemeyeceğim, tatilden dönünce hemen tatil resimlerini yayınlayacağım.
Şimdi tatilimizin geniş bir özeti olan 72 adet resim bulunan bu özet yazıyı yayınlıyorum, ayrıntılı resimleri bu bölümden sonra yayınlamaya devam edeceğim.

Bu yıl Ramazan'ın 15'inde köye gidip 38 gün kaldık.
Tatilin 29 gününü köyde ki evimizde 9 gününü de Kastamonu Merkez'de oturan oğlumda geçirdik.
Oğlumda kaldığımız günler bizim için tam bir gezi turu oldu.
Sağolsun bizi Sinop, Çankırı, Ilgaz gibi daha önce gitmediğimiz yerlere götürdü.
Eşim işleri sebebi ile bizimle gelemedi, bayram haftasında 1 haftalığına gelip, tekrar İstanbul'a döndü.

Bizim köye gittiğimiz günlerde İstanbul'da aşırı sıcak hava vardı.
Günlerimiz vantilatör ve klimanın önünde geçiyordu.
Köye vardığımız zaman mis gibi temiz bir hava, ılık bir mevsim bizi bekliyordu.

Bana "Kastamonu'nun en çok neyini seviyorsun?" diye sorsalar 1. sırayı yemyeşil bitki örtüsü ve ormanları alır.

Köyümüz, İsmail Köyü.
Köyde çektiğim resimlerle hazırladığım bol resimli yazılar için bakınız;

Çatalzeytin-İsmail Köyü

Köyde Yağmurlu Hava ve Gökkuşağı

Köyde Gün Doğumu ve Dolunay

Köyden Çiçek ve Doğa Resimleri

Böğürtlen Topladığımız Gün

Doğal Hayat ve Hayvanlar Alemi

Eve vardığımızda ilk işimiz balkona çıkıp, bu manzaraya bakmak oluyor.
Bu resmi çektiğimde karşımızda ki ormanlar yemyeşildi, döndüğümüz gün ise yavaş yavaş ağaçların yapraklarının kurumaya başladığı belli oluyordu.
(yazının sonunda ağaçların kurumaya başladığı halinin resmini görebilirsiniz)
Ev 1 yıldır kapalı olduğu için epey kirlenmiş, özellikle börtü-böcek ve örümcek ağları konusunda epey bir iş çıktı diyebilirim.
Köyde yaşamak, tatili orada geçirmek çok güzel ama bu börtü böcek meselesi can sıkıcı olabiliyor.

Köye geldikten 3-4 gün sonra bol yağmurlu bir hafta geçirdik.
İstanbul'da sıcaktan kavrulurken, köyde serin havanın etkisi ile hırka-kazak-patik gibi kışlık ürünlerle dolaştık.

Yağmurlu hava neredeyse 1 hafta sürdü.

Bazen yağmurla birlikte güneşin açmasıyla muhteşem Gökkuşağı oluştu.

Bugüne kadar evimizin hep gündüz manzarasını yayınladım, geceleri de bu şekilde görünüyor.
Karşı dağlarda yerleşim yeri olmadığı için geceleri zifiri karanlık oluyor.

Zifiri karanlık korkutucu olsa da ayı ve yıldızları çok net görmenizi sağlıyor.

Evimizin balkonu Doğuya bakıyor, bu yüzden sabahları muhteşem gün doğumunu çok net seyredebiliyoruz.

Tatilimiz Ramazan ayına denk geldiği için ilk 15 gün gündüzleri oruçluyduk.
İlk misafirlerimi iftar yemekleri ile ağırladım, daha sonra kahvaltı, akşam yemeği olarak misafirlerimi ağırladım.

Kızımla, vakit geçirmek için evin civarında yürüyüşler yaptık.

1 Ağustos sabahı oğlum Kastamonu'dan arayarak o gün iş için Sinop'a gideceğini istersek bizi de alabileceğini söyledi, tabi ki hemen kabul ettik.
Oğlum Kastamonu'dan gelip bizi aldı, Abana'ya uğrayıp yeğenimi de aldık, Çatalzeytin-Türkeli-Sinop-Taşköprü-Kastamonu güzergahını takip ederek ilk gezimizi gerçekleştirdik.
O gün hepimiz oruçluyduk ama hava çok sıcak olmadığı için hiç zorlanmadık.

sinop cezaevi
Sinop'a iş gereği gittiğimiz için vakit çok kısıtlıydı, ne yazık ki tarihi Sinop Cezaevini ziyaret edemedik.

Oğlum işlerini halledinceye kadar biz limanda vakit geçirdik.
Ramazan olduğu için ortalık sakin görünüyor.

sinop
Sinop Karadeniz'e kıyısı olan bir şehir, muhteşem deniz manzarası var.
Ayrıntılı resimler için bakınız;

Sinop

Sinop Sahilleri ve Limanı

Sinop Kalesi

dere cuma camii
Sinop'tan dönerken oğlum yol güzergahında tarihi bir camii olduğunu söyledi.
Tabii ki ziyaret etmeden önünden geçemezdim, Sinop'un Gerze ilçesinde yer alan 400 yıllık Dere Cuma Camii'ni de ziyaret ettik, ayrıntılı resimleri BURADA

tasköprü sarimsak heykeli
Sarımsağın başkenti, Taşköprü.
Yıllardır Kastamonu'ya gideriz ama ne yazık ki diğer ilçelerini gezmeye gitmeyiz.
Bu yıl oğlumun sayesinde Taşköprü'yü de görme imkanım oldu.

taskopru
Taşköprü ilçesine adını veren tarihi taş köprü, ayrıntılı resimler BURADA

Kuzeykent Ulu Camii
1. gün gezimiz bitince oğlumun Kastamonu Kuzeykent'te ki evine gittik, iftarımızı yaptık.
2.gün hiç bir yere gitmeyip, dinlenmeyi tercih ettik.

3.gün sabah erkenden oğlumun işi sebebi ile Çankırı'ya doğru yola çıktık.
Tabii yol güzergahımızda bulunan bir kaç yeri gezi listemize ekleyerek : )

Kastamonu havalimanı
Bu yaz Kastamonu için dönüm noktası olan Kastamonu Hava Limanı hizmete girdi.
Bizde yolumuzun üzerinde olduğu için Hava alanına gidip, tesisi yerinde gördük : )

Kastamonu Airport
Kastamonu Havalimanı ile ilgili bol resimli ve ayrıntılı yazı BURADA

soguksu mesire yeri
Havaalanından çıktıktan sonra Ilgaz'a doğru yol almaya başladık.
Yol üzerinde Soğuk Su Mesire Yeri vardı, biraz durup etrafı gezdik, bol bol resim çektik, gideceğimiz yerlere geç kalmamak için fazla kalmadan yola çıktık.

soğuksu mesire yeri
Soğuk Su Mesire yeri ile ilgili bol resimli yazı BURADA

Ilgaz mountain
İşte beklediğim an, yıllardır gitmek istediğim yer, "Ilgaz Dağı Milli Parkı"

Türkiye kayak federasyonu Ilgaz dağı tesisleri
Ilgaz Dağı tesislerinin ve civarının bol bol resmini çektim, ayrıntılı bilgiler ve daha fazla resim yer alan yazı BURADA

Ilgaz dağı kayak tesislerinin daha çok kış aylarında kullanılan telesiyeje oraya kadar gidip de binmemek olmazdı.
İstanbul'da Piyer Loti'de ki teleferiğe çok bindim ama ilk defa bu yükseklikte ve açık olarak bir teleferiğe bindim.
Telesiyejde ve zirvede bizden başka kimse yoktu.
Bizim için çok heyecanlı ve güzel bir anı oldu.
Ayrıntılı resimler BURADA

Ilgaz Mountain

Ilgaz Mountain Ski Resort

Ve zirve.

Bu resim benim en sevdiğim Ilgaz resmi.

Ilgaz Mountain
Ilgaz Dağı kayak tesislerinden ayrıldıktan sonra Kastamonu il sınırına geldik, hoşçakal Kastamonu.

Merhaba Çankırı.

cankiri
Çankırı için fazla bir şey söyleyemeyeceğim, oğlumun şehir merkezinde işi vardı, gezmeye fırsat bulamadık.
Yol boyunca uçsuz bucaksız bozkır alanlar vardı.
Şansıma o gün çok güzel bir gökyüzü vardı bol bol bulut resmi çekmiş oldum.
Çankırı gezisine, daha doğrusu yolculuğuna ait resimler BURADA

Kastamonu Clock Tower
Çankırı dönüşü eve gitmeden önce Kastamonu Saat Kulesi'ne de gittik.
Geçtiğimiz yıllarda Kaleye gitmiştim, fırsatını bulup kuleye gidememiştim.
Kastamonu Saat Kulesi'ne ait resimler BURADA

Kastamonu clock tower
Ramazan dolayısı ile ortam çok sessiz ve sakindi, çay bahçesi kapalıydı.

Kastamonu Castle
Kastamonu Saat Kulesinin tam karşı tepesinde Kastamonu Kalesi var, ayrıca saat kulesinin olduğu tepeden Kastamonu şehir merkezine kuş bakışı bakabiliyorsunuz.

Resimde ortada görünen yapı şimdilik Kastamonu'nun tek alışveriş merkezi olan Barutçuoğlu Alışveriş Merkezi.

Çok yoğun geçen bir günün ardından tekrar oğlumun evine dönüyoruz, akşama iftar yemeği hazırlayıp Kastamonu'da son iftarımızı yapıyoruz.

Yaralıgöz Mountain and Gateway
Ertesi gün tekrar köye dönmek için yola çıktık.
Yaralıgöz Dağı'nın eteklerinde ki yoldan geçerek Çatalzeytin'e doğru yol aldık.

Port of Abana
Aynı günün akşamında Abana'da bir iftara katılmak için Abana'ya gittik.
İftar saatine kadar kızımla birlikte Abana Limanı'na gezmeye gittik.

Abana Limanında çektiğim diğer resimler BURADA

Abana uzun zamandır açılmasını beklediği meslek yüksek okuluna bu yıl kavuştu.
Abana Sabahat-Mesut Yılmaz Meslek Yüksek Okulu 2013-2014 Eğitim döneminde hizmet vermeye başladı.

Tekrar köyde ki evimizdeyiz, 8 Ağustos'ta Ramazan Bayramı başladı, yoğun ve koşuşturmalı bir hafta geçirdim.
Meğer Ramazan'da gündüz yemek derdi olmadığı için ne kadar rahatmışım :)

Köyde kaldığımız süre boyunca eşimin abisinin bahçesinden körpecik pazı, maydanoz ve semizotu topladık, sık sık bu sebzelerle yemek veya salata hazırladım.

Bayram haftasında gelen misafirlerimizle sık sık böğürtlen toplamaya gittik.
Aslında en güzeli kovaya biriktirmek değil, dalından toplayıp yemektir.
Bazı tarifler için böğürtlen lazım olunca da hemen yoğurt kovası ile dışarı çıkıp, topluyorduk : )

O güne ait ayrıntılı resimler BURADA

Rosehip
Kuşburnu meyve vermeye başlamış ama daha tam olgunlaşmamıştı.

Grup 84 Abana Konseri
Ramazan Bayramından 1 hafta sonra 16-17-18 Ağustos tarihlerinde Abana Deniz Şenlikleri başladı.
Bu yıl festivalde Grup 84 ve Işın Karaca sahneye çıktı.
Cuma akşamı gitmedik ama Cumartesi günü Grup 84'ü izlemeye gittik.

Grup Seksendört
Grup 84 konserine ait video ve resimler BURADA

İnebolu Sahili
Pazar günü, tatil için Abana'da olan annemi ve yeğenimi de alıp, İnebolu'ya gittik.
İnebolu'da biraz gezdikten, yemek yedikten sonra Kütük kafede oturup, çay içtik.
İnebolu resimleri BURADA

Işın Karaca Abana Konseri
Akşam Işın Karaca konseri vardı, tekrar Abana'ya döndük.
Muhteşem bir sahne performansı sergileyen Işın Karaca'ya tekrar hayran olduk.

Işın Karaca konserine ait video ve resimler BURADA

Karşı tepede bulunan ormanlık alanda ki ağaçların yaprakları solmaya başladı, geldiğimiz günlerde ki yemyeşil orman yavaş yavaş sararıyor.
Ve ne yazık ki vakit tamam, köyde ki evi kapatıp, tatili bitirme zamanı geldi.
22 Ağustos'ta köydeki evimizde son günümüzü geçiriyoruz.
Bizi almak için akşam oğlum geldi.
Bütün geceyi eşyaları toplayıp üzerlerini örterek, bavullarımızı hazırlayarak, buzdolabında ki yiyecekleri paketleyerek geçiriyorum.
28 Ağustos akşamına kadar Kuzeykent'te oğlumda kalacağız, sonra ver elini İstanbul.

Port of İnebolu
Kastamonu'ya gitmek için bu sefer İnebolu güzergahını kullandık.

İnebolu köyleri
İlk defa İnebolu-Küre güzergahından geçerek Kastamonu'ya gittim.
Bu güzergahta İnebolu Limanından Küre bakır madenlerine kadar olan güzergahta İnebolu-Küre teleferik hattını ve havada asılı kalan konteynırlarını görebiliyorsunuz.
Bu güzergahla ilgili ayrıntılı resimler BURADA

ersizlerdere kanyonu
Ersizlerdere Kanyonu

Kastamonu Küre
Küre
Küre-Seydiler yolunda çektiğim resimler ve yazı BURADA

Küre Bakır Madenleri

Küre Ecevit Konağı
Küre Ecevit Hanı

Kastamonu Kuzeykent Toki İlköğretim Okulu
Sonunda Kastamonu Kuzeykent'e oğluma geldik ama ben üşüttüğüm için 2-3 gün yatmak zorunda kaldım.
28 Ağustos 2013 Çarşamba akşamı Kastamonu otogarından otobüse binerek yaz tatilimizi bitirdik.
Ayrıntılı resimleri bundan sonra ki yazılarımda görebilirsiniz.