14 Nisan 2017 Cuma

ÇAMLICA TEPESİ 2017

Muhteremle geziye
Çamlıca tepesinden bu mevsimde resim yayınladığım zaman genellikle lale zamanı oluyor ve resimlerin çoğu lale resmi oluyor.
Fakat bugün paylaşacağım resimlerin çekim tarihi 19 Ocak olduğu için hiç lale yok ve ne yazık ki o gün hava çok puslu ve sisli olduğu için muhteşem Boğaziçi bile çok net görünmüyor.
Şimdi diyeceksiniz ki "madem resimlerden ve mevsimden memnun değilsin, neden resimleri paylaşıyorsun?" ben bir yerin her halini ve her mevsimini görmeyi çok severim.
Çamlıca tepesinin daha önce ilkbahar-yaz ve sonbahar hallerini bol bol yayınladım.
Bu mevsimden de bir bölümü olmasını istedim.
Bu arada şu bir gerçek ki havanın açık olması mevsime bağlı değil, ben daha çok bahar aylarında Çamlıca'ya gidiyorum ama inanın çoğunda yine hava puslu oluyor.
Çamlıca Ocak ayında kar yokken bu halde oluyor.
Gönül isterdi ki bol bol kar olduğu zaman karlı halini paylaşayım ama kar zamanı Çamlıca'ya gitmek çok zor😒


Çamlıca Tepesi manzara
Tarih; 19 Ocak 2017
Yer; Çamlıca Tepesi, hava buz gibi çok soğuk ve tepe noktası olduğu için çok rüzgarlı.
Ortalıkta hiç kimse görünmüyor fakat sosyal tesisin içi ve kafeterya tıklım tıklım dolu.
Not;
Çamlıca sosyal tesisleri ile ilgili bir yazı hazırlıyorum, bundan sonra ki bölümde yayınlayacağım.
Çamlıca da manzara muhteşem ama hava açıksa bunun tadını çıkarabiliyorsunuz.
Bunun gibi puslu havalarda "ben onca yol geldim keşke daha iyi bir hava olsaydı" diye ister istemez hayıflanıyorsunuz 😔

O gün Çamlıca Tepesinde çektiğim kısa videoları bir araya getirdim.
Videonun başında Çamlıca camisinin ve televizyon kulesinin olduğu bölgeyi, daha sonra tepenin Kadıköy-Ümraniye-Kartal tarafına bakan arka kısmını, en sonunda ise Boğaziçi'ne bakan ön taraftan çektiğim videoyu görebilirsiniz😊

Gezinin başına dönersem burası otoparktan sonra tesislerin ve manzaranın olduğu bölgeye giden yollardan birisi, bugünlerde yol kenarında ki laleler 👉 burada ki gibi açmış olmalı.


Çamlıca tepesinde ki en önemli değişiklik sosyal tesislerin önünde ki alanda bulunan oturma yerlerinde ki değişiklik olmuş.
Eskiden bu alanda, kısa bacaklı çok küçük oturma alanı olan hasır tabureler vardı.
Şükürler olsun ki o rahatsız tabureler gitmiş, yerine demirden, daha büyük, daha yüksek tabureler gelmiş 😏
Oturma yerleri ahşap olan beton oturma grupları gitmiş, üst resimde gördüğünüz romantik, ferforje banklar gelmiş.

Lale mevsiminde, hafta sonlarında bu banklarda yer bulmak ne yazık ki imkansız😒






Türk bayrağı

Ve Çamlıca'yı bu kadar popüler yapan muhteşem Boğaziçi manzarası.

Boğaziçi köprüsü


Resmin sağ tarafında gördüğünüz seyir terası 3-4 yıl önce yapıldı.
Teras güzel havalarda hiç boş kalmaz, herkes (özellikle nişan ve düğün çekimleri için gelenler) o terasta Boğaz manzarasını arkasına alarak resim çektirmek için sıraya girer.

çöp
Bu ne böyle😯 diyecek olursanız, burası seyir terasının dekorunun zemin kısmı.
Ne yazık ki içine çöp atmışlar, bir kişi atınca diğerleri de devam etmiş 😠😠😠
İşin acı tarafı seyir terasının bir kaç metre ilerisinde pek çok çöp kovası var.
Marifetmiş gibi bunları buraya atanları Allah'a havale ediyorum.
Yıllardır gezi yerlerine, parklara, bahçelere, mesire alanlarına gidiyorum.
Beni en çok üzen konu bu çöp sorunu oluyor.
Ben bu kadar duyarsız ve medeniyetsiz olunmasına çok kızıyorum ve üzülüyorum.
Hele birde çevrede çöp kovası ve çöp konteyneri varsa daha çok kızıyorum 😡😡😡
Yapmayın etmeyin, bu ülke hepimizin biraz daha özenli davranın, o elinizde ki çöpü rastgele fırlatıp atmayın😞




Çamlıca Televizyon kulesi artık yalnız değil, Çamlıca camisinin inşaatı tüm hızıyla devam ediyor.
Biz gezimizi bitirdikten sonra sosyal tesislerde kısa bir mola verdik.
Bundan sonra ki bölümde o kısmı yayınlayacağım.

Burası üst otoparkın olduğu bölge ve büyük otoparkın olduğu yere giden yol.
Yolun alt kısmında gördüğünüz yeşil renkli konteyner tarzı yapı ise bayanlar mescidi.
Şimdi yeri gelmişken bir ufak sitemde, daha doğrusu bir istekte bulunayım.
Bu konteyner tarzı mescit özellikle popüler sezonlarda çok küçük kalıyor, üstelik yaz aylarında içerisi inanılmaz sıcak oluyor.
Hanımlara daha ferah ve müsait bir yer hazırlarsanız hepimiz çok memnun olacağız 😊

Şimdi de Çamlıca tepesinin Kadıköy-Ümraniye-Kartal tarafına bakan arka kısmındayız.

Şu koskoca otoparkta lale mevsiminde, yaz aylarında, hafta sonlarında hiç yer kalmadığını biliyor musunuz?

Hava açık olduğu zaman ufukta Adalar'ı görebiliyorsunuz.

Bu da yapımı devam eden yeni televizyon kulesi, sanırım Küçük Çamlıca tepesine yapılıyor.
Büyük Çamlıca tepesinden bu şekilde görünüyor.

zeytinburnu sahil yolu
Bu resmi 12 Nisan 2017 tarihinde Zeytinburnu-Sarayburnu sahil yolunda çektim.
Yeni televizyon kulesinin ne kadar devasa ve uzun olduğunu buradan bakınca daha net anlayabiliyorsunuz.

sarayburnu sahil yolu
Bir bölümün daha sonuna geldik, yeni bölümde görüşmek üzere....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.