12 Haziran 2017 Pazartesi

BELTUR GÜLHANE KANDİL CAFE

Muhterem'le Geziye
Lale mevsiminde eşimle Gülhane parkına yaptığımız gezide, yemek molasını Beltur'un açtığı Gülhane Kandil Cafe de vermeye karar verdik.
Bugünkü yazı konumuz Kandil Cafe üzerine olacak.




O gün Gülhane parkına gitme sebebim fotoğraf makinemi tamir için Sirkeci'ye getirmem sebebiyle oldu.
12 Nisan'da fotoğraf makinemin pil kapağını tamir ettirmek üzere Sirkeci'ye gittim.
Fotoğraf makinemi tamirciye bıraktım bana "2 saat sonra hazır olacağı" söylendi.
Bende o vakti değerlendirmek için Gülhane parkına doğru yöneldim.
Gülhane parkının tramvay durağına yakın olan kısmında Beltur "Gülhane Kandil Cafe" adında yeni bir kafe açmış ve bu kafeye ulaşım kolaylığı için yeni bir kapı açılmış.
Bende o kapıyı kullanarak parka tam ortasından giriş yaptım.

Cafe açılmadan önce sanırım bu kapı kullanıma kapalıydı.
Ben çok sık Gülhane parkına giderim, önce ki yıllarda bu kapıyı hiç açık görmemiştim.
Bu kapı olmasa Gülhane parkına girmek için ya Sarayburnu tarafında ki kapıya, ya da Alay köşkünün üst tarafında bulunan ana giriş kapısına kadar yürümeniz gerekiyordu.

Girdiğim noktadan parkın ana giriş kapısına doğru resim çekerek yürüdüm.
Alay köşkünün ve havuzun olduğu bölümde, arabayı Sultanahmet'te ki otoparka bırakan eşimde bana katıldı.
Birlikte parkta yürüdükten sonra Beltur'un cafesinde öğlen yemeği yemeğe karar verdik.

Beltur gülhane restorant

Bu da Kandil Cafenin Gülhane parkı tarafında ki görünüşü.

Gülhane parkı İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi
Kandil Cafe, İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesinin hemen yanında yer alıyor.
Bizim gittiğimiz gün Lale mevsimiydi ve okullar hem parka hemde müzeye gezi düzenlemişti.
Bu sebeple çok sayıda öğrenci vardı ve çok kalabalıktı.

Resimde görünen boş masa ve sandalyeler sizi yanıltmasın, o bölüm o gün hizmete kapalıydı.
Diğer yerler oldukça kalabalıktı.

Kandil Cafenin Gülhane parkına bakan bir manzarası var.
Geçtiğimiz yıl toprak kayması sebebiyle kapanan Set üstü çay bahçesinin muhteşem Boğaz manzarası burada yok.
Set üstü çay bahçesi hakkında daha önce hazırladığım yazı ve muhteşem manzarası 👉BURADA



beltur menü ve fiyatları
Gelelim cafenin yemeklerine;
Ben İstanbul Belediyesi'nin kuruluşu olan Beltur ve Sosyal Tesislerin fiyatlarının her zaman hesaplı olduğunu düşünmüşümdür.
Onun için eğer çevrede bu kuruluşlardan birisi varsa onları tercih ederim.
Daha doğrusu E-DER-DİM!
Kandil cafede ki yemek deneyimimizden sonra anladım ki Belediyenin Sosyal Tesislerinin fiyatı hesaplı, Beltur'un işlettiği yerler ise normalin bir tık üstü.
Bundan sonra dışarıda yemek yiyeceğim zaman sosyal tesis olmasına dikkat edeceğim.
Çay ve tatlı gibi ürünler için Beltur tercih edilebilir.
Çamlıca'da ki Sosyal tesislerde yediğimiz ızgara köfte hem hesaplı (10 lira), hemde servisinde 4 köfte, pilav, garnitür sebze, elma dilim patates ile oldukça doyurucu  bir tabaktı.
Çamlıca Sosyal Tesisleri için hazırladığım yazı 👉BURADA
Gülhane'de ki cafe de resimde gördüğünüz Arefe Köftesi süzme yoğurdun üzerinde 2 top köfte ve salatadan oluşuyor ve fiyatı 13 lira.
Farklı lezzetler keşfetmek için güzel tarifler ama aç olduğunuz zaman yeterli değiller.


beltur menü
Beltur Gülhane Kandil Restorant mönü ve fiyatlarına 👉BURADAN ulaşabilirsiniz.
Sosyal Tesislerin mönü ve fiyatlarına 👉BURADAN ulaşabilirsiniz.

Her yemek, sonunda ya Türk kahvesi ya da çay ile taçlandırılmalı 😊

Tea
Yeni bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.