29 Temmuz 2017 Cumartesi

SULTANAHMET'TE LALE ZAMANI-2017

Sultanahmet'te lale zamanı başlığını yazarken kendimden utandım😌
Bu yazının konusu mevsimlik bir konu ve ne yazık ki mevsimini çoktan geçti.
Bu yıl Lale festivalinde sadece Gülhane ve Sultanahmet'e gittim.
Gülhane yazısını yaza yeni girdiğimiz günlerde yazmayı başardım ama Sultanahmet yazılarını yazamadan Ramazan-Bayram-Tatil üçlüsü araya girdi.
Tatilde fırsat ve internet buldukça yemek sayfamı güncelliyorum ama burası güncelleme konusunda o kadar şanslı olmadı ne yazık ki😕
Halen tatil için Kastamonu'dayım, çok güzel ve yepyeni yerlere geziler yaptık.
Yayınlanacak çok sayıda resim oldu.
"Acaba önce tatil resimlerini mi yayınlasam" dedim fakat ben şimdi bu yazıyı Gülhane yazısının peşinden yayınlamazsam bu resimler arşiv dosyalarımın arasında kalacaktı.
O yüzden önceliği lale zamanı Sultanahmet'te çektiğim resimlere verdim.
Konumuza dönersek;
Önce ilk resimden bahsedeyim.
Bu koparılmış lale 6-7 yaşlarında bir çocuğun elindeydi.
En fazla 10 dakika laleyi elinde tuttu oynadı sonra da oturduğu banka bırakarak ailesi ile birlikte gitti.
Bu koparılmış lale bankın üzerinde öylece kalakaldı😔
Biten lale festivalinin ardından hüzünlü görüntüsü ile güzel bir resim olacağını düşünerek ilk resim olarak onu seçtim.



İstanbul Lale Festivalinde önemli meydanlarda her zaman canlı müzik olur.
Sultanahmet de yerli ve yabancı turistin bol olduğu bir alan olduğu için canlı müzik yapılan yerlerin arasında başı çekiyor.


Üstte ki video da meydandan kısa bir görüntü eşliğinde yapılan canlı müzik var.
O gün hava çok rüzgarlı olduğu için rüzgar sesi biraz fazla çıkmış😒
*Resimleri 12 Nisan 2017 tarihinde çektim.

Festival boyunca meydan da hediyelik eşyacılar vardı.



Alman Çeşmesi

Sultanahmet Camii


Sultan 1. Ahmet Türbesi


Sultanahmet'in kedileri de çok meşhurdur.
Çevrede çok sayıda kedi görebilirsiniz ama hava soğuksa mutlaka bankların üzerinde bir kaç tane görebilirsiniz.



Sultanahmet Camisinin avlusu.


İstanbul tulips festival





Burası Sultanahmet tramvay durağının yan tarafı, Firuz Ağa Camiinin önü.


2. bölümde görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. insanlar çocukların bitkiye zarar vermesine nasıl göz yumuyor anlamıyorum. sonra bu çocuk hayvana zarar veriyor, sonra insana en son da kendisine. ya da bu sıra bir şekilde değişiyor ama ilk asla değişmiyor. bitkiye zarar vermemeyi öğretmeli. gelip geçici hevesleri için böyle bir eylemde bulunmamamaları gerektiği anlatılmalı. maalesef anlatılmıyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Büşra,
      O kadar doğru söylüyorsun ki, sana sonuna kadar katılıyorum.
      Lale festivalinin ilk yıllarında bazı yerlerde insanlar laleleri kökünden söküp alırlardı.
      Yavaş yavaş bu durumu bıraktılar ama halen lale koparanlar, lalenin içine yatarak resim çektirenler var.
      Bunları gören çocuklar da ne yazık ki yaptıklarının normal olduğunu sanıyor :(

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.