15 Şubat 2017 Çarşamba

AVRASYA TÜNELİ

Muhteremle geziye
Bir önce ki yazımda bahsetmiştim 19 Aralık 2016 tarihinde Zeytinburnu-Kabataş Sahil yolu güzergahında gitmiş ertesi gün açılacak olan Avrasya Tünelinin yanından geçmiştik.
20 Aralık tarihinde Avrasya Tüneli açıldı.
Bizde 19 Ocak tarihinde Anadolu yakasında bir işimiz vardı, karşıya geçmek için Avrasya Tünelini kullanarak ilk geçişimizi gerçekleştirdik.
Elbette böyle önemli bir projeden ilk kez geçerken sadece seyredemezdim, mutlaka resim ve video çekmeliydim.
Yol boyunca bir elimde telefon, bir elimde fotoğraf makinesi vardı.
Yol güzergahından resim çektim, tünelden ise hem resim hemde video çektim.
Tünele girerken fotoğraf makinesi ve telefonumu objektif kısmı yola bakacak şeklide üst üst yerleştirdim.
Telefonumla video çektim, fotoğraf makinem ile resim çektim.
Hareket halinde olduğumuz için bazı resimler çok net değil ama ben sonuçtan memnunum.
Elbette yıllar içinde biz Avrasya Tünelini daha çoook kullanacağız ama benim için ilk seferinin anısı başka olacak.

Avrasya tüneli yol güzergahı
AVRASYA TÜNELİ;
Avrasya tüneli ya da İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi, temeli 26 Şubat 2011 tarihinde atılan Asya ve Avrupa yakalarını, Kennedy Caddesi’nde Kumkapı ile D-100 Karayolu’nda Koşuyolu mevkii güzergâhında deniz tabanının altından bağlayan ve boğaz geçişine imkân sağlayan karayolu tünelidir. 
Toplam güzergâh tünel ve bağlantı yolları ile 14,6 kilometredir. Kumkapı ile Koşuyolu arasında yoğun trafikte 100 dakikaya varan seyahat süresinin 5 dakikaya kadar indirilmesi hedeflenmiştir.
İstanbul Boğazı'nda üç köprü ve bir arabalı feribotla beraber alternatif bir karayolu geçişi sağlamak amacıyla, Marmaray'ın 1,2 kilometre kadar güneyinde inşa edilen proje mevcut üç köprünün ve arabalı feribotun trafik yüklerini paylaşarak İstanbul'a daha dengeli bir şehir içi ulaşımı sağlanması beklenmektedir. 
İstanbul'da Marmaray tüp geçidinden sonra ikinci deniz altı tünelidir. 
Tünelin geçiş ücreti iki yönlü alınmaktadır, ücretler; 
2017 yılı için arabalar için ₺16,60, minibüsler için ₺24,90'dır.
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlıyor. 
İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet veren Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşurken, Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları gerçekleştirildi.
Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.
Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım tarafından 20 Aralık 2016 tarihinde açıldı.
Kaynak

Biz Avrupa yakasında oturuyoruz, bu sebeple Zeytinburnu sahil yolunu kullanarak Kazlıçeşme'den Avrupa kıtasından tünele giriş yaptık.
Asya  kıtasından Acıbadem'den tünelden çıktık.
Araba seyahatlerinde Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçerken mutlaka Boğaziçi'ni görürsünüz.
Boğaziçi'ni görmeden karşıya geçmek çok ilginçti.

Kazlıçeşme

Tabelalar sizi tünele kadar götürüyor.

Eurasian tunnel
Unutmadan belirteyim, tünele büyük ve ağır tonajlı araçların, motosikletlerin ve bisikletlerin girişi yasak.





Bu arada, resimde gördüğünüz gibi tünele girmeden hemen önce "acil kaçış yolu" var.

video
Bazı şeyleri resimle anlatamazsınız, en iyi anlatım şekli videodur.
Yukarıda ki videoda Avrasya tüneline giriş ve belli bir süre tünelde gidiş yer alıyor.
Tünelde yolculuk 6-7 dakika sürdüğü için o kadar uzun süre video çekmedim.
Yazının sonuna doğru tünelin çıkışına yakın yine bir video var, oradan da tünelden Asya kıtasından çıkışı seyredebilirsiniz.

Eurasian tunnel
Resimlerle tünele girişe devam edelim😊





İşte karşınızda Avrasya Tüneli, Vatanımıza Milletimize Hayırlı olsun.

Soru ve Cevaplar;
Tünelin giriş ve çıkış noktaları nerelerdir?
Tünelin giriş ve çıkış noktaları; 
Asya yakasında Koşuyolu Kavşağı ve Eyüp Aksoy Kavşağı arası mevkiinde, Avrupa yakasında ise Kumkapı mevkiinde yer almaktadır.
Tüneli hangi araçlar kullanabilecek?
Tünel, sadece hafif taşıtlar (otomobil, minibüs) tarafından kullanılacak şekilde tasarlanmıştır. 2.80 metreden yüksek araçlar, ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayaların tüneli kullanması mümkün olamayacaktır.
Tünel geçiş ücreti ne kadar? Ödeme her iki yönde de yapılacak mı?
Tünel geçiş ücreti sözleşmede hafif araçlar için 16,60 TL, minibüsler için 24,90 TL şeklinde belirlenmiştir.  Tünel geçiş ücreti ödemesi, her iki kıt'adan girişte de yapılacak.
Bağlantı yolları ve giriş yolları nerelerdir?
Avrasya Tüneli’ne; Avrupa yakasında Kazlıçeşme, Kocamustafapaşa, Yenikapı ve Kumkapı’dan ve Asya yakasında Acıbadem, Uzunçayır ve Göztepe’den erişilebiliyor.
Tüneli kullanarak nereye ulaşabiliriz?
Avrasya Tüneli; Kennedy Caddesi ile D-100 Karayolu’nu bağlıyor.
Avrupa yakasında Fatih Belediyesi’ne, tarihi yarımadaya ve Atatürk Havalimanı’na, Asya yakasında ise D-100’e, Kadıköy’e, Üsküdar’a ve Göztepe’ye kolaylıkla ulaşılabilir.
Daha fazla bilgi ve kaynak


Tünelin bazı bölgelerde ki ışıklandırmasında mavi ışık kullanılmış.
Sanırım bu kısım denizin altında olduğumuz kısım.


Tünelin duvarında her kilometre de tünelin çıkışına kaç kilometre kaldığı yazıyor.



Avrasya tünelinden resimler



video
Anadolu yakasından çıktığımız ânı da videoya çektim.

Işık göründü 😃

Anadolu yakası
Merhaba gökyüzü, merhaba Asya kıtası😊


Avrasya tüneli için hazırladığım yazının sonuna geldik, yeni bir konu ve bölümde görüşmek üzere...

11 Şubat 2017 Cumartesi

ZEYTİNBURNU-KABATAŞ SAHİL YOLU

muhteremle geziye
Yine uzuuun bir aradan sonra merhaba 😊
Ne yazık ki yazı yazmaya fırsatım olmadığı zaman yazı yazmayı ertelediğim blogum burası oluyor.
Diğer 2 bloguma mecburen daha çok vakit ayırıyorum, buraya zaman kalmıyor.
Yazılacak çok yazı, paylaşılacak çok resim var ama düzenleyip yayına hazırlayacak vakit yok😔
Bir kaç gündür azimle bugünkü yazının resimlerini düzenleyip, yayına hazır hale getirdim.
Bugünkü yazımız resimli bir yolculuk hikayesi 🚘
Bu arada, yeri gelmişken belirteyim, ben bir yere giderken ya lazım olursa, ya ilginç bir şey görürsem diye sürekli resim çekerim.
Sonrasında resimler güzel de olsa bu sefer bu resimleri hangi başlık altında yayınlasam, diye düşünüyordum.
Bu bölümden itibaren araba ile seyir halinde iken çektiğim yol ve yolculuk resimlerinden oluşan resimleri yeni oluşturduğum "yol hikayesi" kategorisinde yayınlayacağım.

Gelelim bugünkü resimli yol hikayemize😊
Bu yazı 2 ayrı günde ama aynı güzergahta çekilen resimlerden oluşuyor.
İlk olarak 19 Aralık 2016 günü Zeytinburnu sahil yolundan başlayan, Kennedy Caddesi, Sarayburnu, Galata Köprüsü, Meclisi Mebusan Caddesi, Kabataş, Dolmabahçe ve Bomonti-Dolmabahçe Tünelinde sona eren uzun bir geziydi.
Daha sonra 29 Aralık tarihinde İstanbul'da çok yağmur ve fırtınanın olduğu bir gün aynı güzergahtan geçtik.
Fakat sonuna kadar aynı yolu takip etmedik, Samatya hastanesinin olduğu yerden geri döndük.

Burası Bakırköy Sakızağacı Mahallesinde bulunan Tahran Kavşağı.
Veli Efendi Hipodromunun önünde ki yoldan gelerek sahil yolunun Sarayburnu tarafına gitmek isterseniz bu kavşaktan geçmeniz gerekiyor.

10 gün sonra yine aynı kavşak ama bu sefer hava yağmurlu ☔😊

Bu kavşaktan döndükten sonra Kennedy Caddesine girmiş oluyorsunuz.
Kavşağın sağ tarafında Aytekin Kotil Parkı var.


19 Aralık 2016

29 Aralık 2016

video
Yoldan kısacık bir video

İstanbul'un, özellikle tarihi yarımadanın silüetini bozduğu gerekçesiyle, bir ara oldukça gündem olan Zeytinburnu'nda ki Onaltı Dokuz binaları.

Yedikule Hisarlarının olduğu bölgedeyiz, sol tarafta hisarların dibinde eski adı Yedikule Soğanlı Bitkiler parkı, yeni adı Uluslararası Barış Parkı olan park var.
Park özellikle bahar aylarında açan laleler ve sümbüller ile muhteşem bir görsel şölen sunar.
Linke tıklayarak parkın ve çiçeklerin daha önce çektiğim resimlerini görebilirsiniz.

video
Bu videoyu 29 Aralık'ta havanın çok yağmurlu ve fırtınalı olduğu bir günde çektim.

Zeytinburnu açıklarında âtıl bir şekilde bekleyen onlarca hurda gemi var😔


Bu yol ayrıca yeni hizmete açılan Avrasya Tüneline de gidiyor.

Sahil yolunda yapılan düzenlemelerde yaya yolları ve bisiklet yollarına yer verilmiş.

İleride görünen yer denizin doldurulması ile elde edilen alana yapılan Yenikapı Gösteri ve Miting Alanı.

Yenikapı ve civarında İstanbul surlarına ait çok sayıda kalıntılar görebilirsiniz.



İSTANBUL SURLARI;
İstanbul Surları, İstanbul'un çevresinde bulunan, Doğu Roma zamanında yapılmış şehir duvarlarıdır. İstanbul'un etrafını çeviren surlar tarihte 5. yüzyıldan başlayarak inşa edilmiş, yıkılmalar ve yeniden yapmalarla dört defa elden geçmiştir. 
Son yapımı M.S 408'den sonradır. 
II. Theodosius (408-450) zamanında İstanbul surları Sarayburnu'ndan Haliç kıyısı boyunca Ayvansaray'a bu taraftan, ve Marmara kıyısı boyunca Yedikule'ye, Yedikule'den Topkapı'ya, Topkapı'dan Ayvansaray'a uzanıyordu.

Avrasya Tünelinin çevre ve trafik levhası düzenleme çalışmaları 19 Aralık da devam ediyordu.

Bu da levhanın son hali

Bu yollar tünelin yol ayrımına kadar Avrasya Tüneline gidiyor.



Biz 19 Aralık'ta yoldan geçtik, 1 gün sonra 20 Aralık'ta Avrasya Tünelinin açılışı vardı.
Bu balonlar açılış için hazırlanıyordu.

Yanda ki demir kemerli yol Avrasya Tünelinin giriş noktası.
Başka bir bölümde Avrasya Tüneli ile ilgili bol resimli ve videolu bir yazı hazırlayacağım.

İstanbulda ki deniz fenerleri
AHIRKAPI DENİZ FENERİ;
Ahırkapı Feneri, İstanbul Ahırkapı semtinde Marmara Denizi ve İstanbul Boğazı'na hizmet veren fenerdir.
Deniz seviyesinden 36 metre yükseklikteki fener, 26 metre yüksekliğinde örme taş bir kuledir. Gemilerin Marmara Denizi'nden gerek İstanbul Limanına girişi, gerekse İstanbul Boğazı'ndan geçişlerinde rota feneri durumundadır.
III. Osman devrinde yapılan ve çeşitli yangınlar gören ahşap fenerin yerine 1855’te Sultan Abdülmecid devrinde inşa edilmiştir. 
III. Osman devrinde inşa edilen ahşap Ahırkapı Feneri, İstanbul’da Osmanlı döneminde inşa edilen ilk fenerdi. Marmara surlarının Otluk Kapısı Mevkiindeki burcun üzerinde inşa edilmiş olan fener, bir deniz kazasından sonra yapılmıştı. 
1755 yılında Mısır'a gitmekte olan Hacı Kaptan emrindeki bir kalyonun Kumkapı'da karaya oturması üzerine Sultan III. Osman Sadrazamı Said Paşa’yı olayı araştırması, gemi ve gemicilerin kurtarılması için görevlendirmiştir. 
Bu sırada kurtarılan gemicilerden birinin “Eğer buradaki surda bir fener yapılıp, her gece kandiller yanarsa böylece uzağa giden gemiler ışığı görüp yollarını bulur, kazaya da uğramazlar” demesi üzerine Sultan III. Osman bu durumu değerlendirmiş ve kendisinin verdiği talimat üzerine Kaptan-ı Derya Süleyman Paşa’ya bir fener yapılması emrini vermişti.
Fenerin bakımı ve işletmesini Bostancı Ocağı karşılıyordu. Kandillerinde yakılacak yağ ise Topkapı Sarayı’ndan gönderiliyordu Fener, bölgede çıkan yangınlarda birkaç defa yandı.
Kırım Savaşı sonrasında, müttefik İngiliz ve Fransız gemilerinin Karadeniz ve İstanbul boğazlarında emniyetle seyredebilmeleri amacıyla var olan fenerlerin yenilenmesi ve bunlara yenilerinin eklenmesine karar verildi ve 1855 yılında Fenerler İdaresi kuruldu. 
Ahırkapı’da bulunan bugünkü fener kulesi, 1857’de Sultan Abdülmecit tarafından taştan yaptırıldı. Paris’ten getirilen fener 16 mil görüş mesafesinde, beyaz ışıklı, hareketli (bir süre ışık verdikten sonra sönen), türde idi.
Geçirdiği çeşitli onarımlarla günümüze kadar gelen bu fener kulesi kare tabanlı bir kaide üzerinde yükselen silindirik bir gövde şeklindedir. Bunun üzerinde küçük konsollarla desteklenmiş, adeta bir minare şerefesini andıran balkonlu kısımdan sonda çepeçevre camlı ışık veren bir bölüm bulunmaktadır. Kare kaidenin üzerini çepeçevre bir balkon dolaşmaktadır.

Fenerde ışık kaynağı olarak önce fitilli gaz yağı lambası kullanılmış daha sonra LPG ile çalışan parlak ışıklı manşonlu (gömlekli ) lambalar kullanılmış ve şu anda 1000 W'lık elektrik lambası kullanılmaktadır.

Ahırkapı Feneri ve çevresi, I. Dünya Savaşı sırasında kışla arazisi olarak kullanılmıştır. 
1958’de sahil yolunun yapımı ile denizden bir yol şeridi ile ayrılan fenerin önünden yoğun bir trafik geçer.
Günümüzde fener ve gardiyan binası ulusal miras olarak Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğünce koruma altındadır.


Zeytinburnu sahil yolu

Sepetçiler Kasrı

Galata Köprüsü

Galata Köprüsü ve Karaköy İskelesi

Kılıç Ali Paşa Camii

tarihi çınar
Kabataş'ta bulunan tarihi çınar.

Kabataş'ta ki bu çınarın olduğu yerde Çizmecibaşı Mahmut Efendinin mezarı varmış.
Açıkçası Kabataş'a çok gittim ama bu mezarı daha önce hiç fark etmemiştim.

O gün pek çok yer, özellikle Beşiktaş ve Dolmabahçe Camii, 10 Aralık 2016  tarihinde Vodafone Arena yakınlarında ve Maçka Demokrasi parkında gerçekleşen bombalı saldırılarda 38'i emniyet personeli olmak üzere 46 kişinin hayatını kaybedenlerin anısına bayraklarla donatılmıştı.

Türk bayrağı

Bu resmi Dolmabahçe Camisinin yanından çektim.
Resme biraz dikkatli bakarsanız, karşı tepede ki yapımı devam eden 6 minareli Çamlıca Camisini görebilirsiniz.

beşiktaş

beşiktaş stadı
Vodafone Arena stadının yanından Dolmabahçe-Bomonti Tüneline girerek sahil gezimizi bitirdik.
Yeni bir gezide görüşmek üzere...