25 Eylül 2017 Pazartesi

KASTAMONU UZUNYAZI 28.GELENEKSEL AT YARIŞLARI

Muhterem'le Geziye
Bugün size farklı bir etkinliğin resimlerini yayınlayacağım.
Bu yaz Kastamonu da bulunduğum günlerde mümkün oldukça Kastamonu'nun tarihi ve turistik yerlerine gittim.
27 Ağustos 2017 tarihinde oğlum ve Kastamonu'ya tatile gelen misafirlerimizle birlikte Şerife Bacı Öğretmen Evi Doğa Kültür Köyüne kahvaltıya gittik.
Bu arada;
Geçen baharda açılan Şerife Bacı Öğretmen Evi Doğa Kültür Köyü bu yaz tatilinde sık sık ziyaret ettiğim bir yer oldu.
Çok sayıda resim çektim, en kısa zamanda bol bölümlü bir yazı hazırlayacağım😊
Öğlen saatlerinde Kültür köyünden çıktık, yolda peş peşe giden tıklım tıklım dolu halk otobüsleri gördük.
Oğluma "hafta sonu bu otobüsler neden bu kadar dolu?" diye sordum.
Oğlum da bulunduğumuz güzergaha yakın olduğu için Uzunyazı da yapılacak olan at yarışlarından bahsetti "bu otobüsler mutlaka oraya gidiyordur" dedi.
Ben tabii önce bir şey demedim ama oğlum benim gitmek istediğimi anladı😁
Bir gidelim sıkılırsak geri döneriz dedik.

At yarışları Havalimanının olduğu bölge olan Uzunyazı da yapılıyor.
Bu arada Kastamonu Havalimanının tam adı Kastamonu Uzunyazı Havalimanıdır.
Kastamonu Havalimanı ile ilgili daha önce bol resimli bir yazı hazırlamıştım, yazıya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Zaten o bölgeye yakın olduğumuz için kısa sürede yarışların yapılacağı alana geldik.

Tabelada;
Kastamonu Belediye Başkanlığı,
Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu,
Şapka ve Kıyafet İnkılabının 92. Yıldönümü ve 28. Geleneksel Atatürk ve İstiklal Kupası,
At Yarışlarına Hoş Geldiniz yazıyor.

Daha önce hiç at yarışlarına gitmediğim için, birde bu yarışlar at yarışından öte geleneksel spor dalları kapsamında yapıldığı için heyecanla pist kenarında bir yerde yarışın başlamasını beklemeye başladık.

Törenin asıl yapıldığı ve protokolün bulunduğu yer çok kalabalık olduğu için atların çıkış noktasına yakın bir yerde beklemeye başladık.

at yarışı
Çok sayıda jokey-seyis antrenman koşusu yaptı.
Özellikle Geleneksel kıyafetler içinde ki yarışmacılar çok ilgi çekti.

Kastamonu'da ki at yarışı hakkında kısa bir bilgi;
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Kastamonu’ya gelişi, Şapka ve Kıyafet İnkılabı’nın 92. yıldönümü etkinlikleri kapsamında 28. Geleneksel “Atatürk ve İstiklal Kupası At Yarışları” Kastamonu’da yapıldı.
Kastamonu Belediyesi, Kastamonu Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü, Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu ve Kastamonu Atlı Spor Kulübü Başkanlığı’nın katkıları ile organize edilen yarışlar 27 Ağustos Pazar günü Uzun Yazı Havaalanı Mevkii At Yarış Alanı’nda gerçekleşti.
Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu ile Kastamonu Belediyesi’nin birlikte düzenlendiği 28. Geleneksel Atatürk ve İstiklal Kupası At Yarışları büyük bir mücadeleye sahne oldu.
Yarışmalara farklı bölgelerden 85 at ve jokey katıldı.
Uzunyazı Mevkiinde yarış alanında düzenlenen at yarışları, vatandaşların yoğun ilgisini gördü.
Atatürk ve İstiklal Kupası At Yarışlarında yarışlar Rahvan ve Dörtnal Koşuları halinde iki grupta yapıldı.
Rahvan yarışları 3’lü ve 4’lü tay koşuları, deste koşuları, küçük orta ve büyük orta koşuları, baş altı koşuları ve baş koşusu, Dörtnal Koşuları ise Arap ve İngiliz safkan koşuları kategorilerinde düzenlendi.
Etkinlik kapsamında organize edilen Rahvan yarışlarında 45, Dört Nala AT Yarışlarında da 21 atın yarışması büyük bir ilgi ile takip edildi.
Kaynak

jokey

kastamonu

Yarım saat kadar yarışların başlamasını bekledik ama bir türlü başlamadı.
Baktık ki koşuda yer alacak atların sırasını belirleyecek kura çekimi  daha yeni yapılacak, mecburen dönmeye karar verdik.

Biraz da ortamdan bahsetmek istiyorum.
Açıkçası ben bu kadar kalabalık olacağını zannetmiyordum.
Pek çok kişi erkenden yarışları seyretmeye gelmişti.
En güzel tarafı herkes ailesi ile gelmişti.
Piknik yapanlar, mangal yakanlar, salıncak yapanlar, çadır kuranlar vardı.

Yeni bir gezi yazısında görüşmek üzere..