27 Temmuz 2021 Salı

YEŞİLKÖY PAZARI-ZÜCCACİYE

Muhterem'le Geziye
Yeşilköy pazarı yazımıza kısa bir Bayram arası verdik.
Bugünkü bölümde Yeşilköy pazarında yer alan züccaciye ürünleri, mutfak ekipmanları ve masa örtüsü satan tezgahtan resimler yer alacak.
Yeşilköy Pazarına ait daha önce yayınladığım bölümler;




Bir pazarın olmazsa olmaz ürünlerinden birisi de züccaciyedir.
Bu ister küçük bir mahalle pazarı olsun, ister çok büyük ve popüler bir pazar olsun değişmez.
Züccaciye ürünleri sürekli farklı modeller ve ürünler üreten geniş bir iş kolu.

Eskiden her evin 2 yemek takımı olurdu, birisi günlük kullanılır, diğeri misafir için kullanılırdı.
Düğün, kına, sünnet, mevlit gibi kalabalık etkinliklerde ise komşulardan ödünç alınan bardak-tabaklarla iş görülürdü.
Oysa şimdi günlük kullandığımız takımlarımız bile çeşit çeşit modellerde takımlardan oluşuyor.

Her kadın gibi bende züccaciye ürünlerini, değişik tabak modellerini seviyorum.
Birde yemek tarifleri verdiğim blogum (Muhterem'le Afiyetle) olduğu için, yemek sunumlarında değişik modellerde tabaklara daha çok ihtiyaç duyuyorum.
Yeşilköy pazarı gibi büyük pazarlarda bu tür ürünler bol bol bulunuyor, farklı tabak çeşitlerini çok kolaylıkla bulabiliyorum.

İlk 5 resimde gördüğünüz ürünleri pazarın içindeki Hat Boyu Sokağın sonunda bulunan tezgahtan çektim.

Elbette iş bir tek tabak çanakla bitmiyor.
Onları en güzel ve çarpıcı bir şekilde sunabilmek için masa örtüleri de önemli bir ihtiyaç.
Ben son model çıkan masa örtülerimi ya Bakırköy Pazarından yada Yeşilköy pazarında ki bu tezgahtan alıyorum.

Tam "artık masa örtüsü almayacağım, bu kadar yeter" dediğim anda çok çarpıcı ve farklı modelleri olan masa örtüleri çıkıyor.


Bu sefer ki pazar ziyaretimde, kırmızı-leylak ve sarı pötikareli masa örtülerinden aldım😏

Köydeki evimiz
"Bu kadar çok masa örtüsünü ne yapıyorsun?" derseniz, cevabı yukarıdaki kolajda😊
Her yaz köydeki evimize gittiğimiz zaman günlük yemek menülerinden, kahvaltı ve çay masası menülerinden oluşan masalar hazırlıyorum.
Pazarda yer alan masa örtüleri de cıvıl cıvıl renkleri ve modelleri ile masa resimlerini daha da güzelleştiriyorlar.
Kolajda yer alan masa resimlerinin ve menülerin ayrıntılarını görmek isterseniz 👉BURADA

Bu tezgah çok uzun zamandır pazarda yer alıyor ve bu tezgahtan sık sık tabak alıyorum.



Bu yeşil yapraklı model son yıllarda çok popüler oldu.
Masa örtüsünden, kırlente, tabaklara kadar pek çok üründe bu modeli görebilirsiniz.

Bu tezgahta da çok şık ve elegan fincan takımları var.


Bu model genellikle yılbaşında çok talep edilir ve bulunurdu ama o gün yine pazarda yer almıştı.


Mutfak ekipmanları, döküm ve çelik ürünler.

23 Haziran 2021




Masa da gösterişli ve şatafatlı ürünleri seviyorsanız bu tezgah tam size göre.

Bir bölümün daha sonuna geldik.
Bir sonraki bölümde pazarın gıda bölümüne ait resimler olacak.
Görüşmek üzere...


 

2 yorum:

  1. Selam uzun zamandır buralarda yoktum şimdi yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hoş geldiniz, hayırlı uğurlu olsun.
      En kısa zamanda ziyaret edeceğim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.