3 Temmuz 2021 Cumartesi

YEŞİLKÖY PAZARI 2021

Muhterem'le Geziye
Yeşilköy Pazarı gibi sosyete pazarı yazıları her zaman çok ilgi çekiyor. 
Mümkün oldukça gittiğim pazarların resimlerini yayınlıyorum.
Yeşilköy pazarı ile ilgili ilk yazıyı Mart 2018 de yayınlamıştım.
Yeşilköy Pazarı 2018 yazısı 👉BURADA
Aradan 3 yıl geçtiği için son dönemde ki ürünlerin yer aldığı yeni bir Yeşilköy pazarı yazısı yazmaya karar verdim.
2018 yılı pazar yazısı Mart ayının ürünlerini içeriyordu.
Bu sebeple kışlık ürünler ağırlıktaydı.
Bu sefer ki gezimiz 23 Haziran 2021 tarihli.
Pazara Haziran ayında gidince ürünlerde elbette yazlık ürünler ve aksesuarlardan oluştu.

pazar nerede?
Yeşilköy pazarına nasıl gidileceğini ilk yazımda anlatmıştım, yukarıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Ben pazara genellikle Bakırköy'den bindiğim Yeşilköy minibüsleri ile giderdim.
Fakat geçtiğimiz yıldan beri hayatımızı alt üst eden Koronavirüs sebebi ile artık minibüse binmiyorum.
Pazara da kalabalık olduğu için gitmiyordum.
Mayıs ayında 2. doz aşımızı olduktan sonra bu tür yerlere daha rahat gitmeye başladım.
Fakat eşim minibüs konusunda halen olumlu değil, bu sebeple pazara kendisi getirdi.
Her Çarşamba olduğu gibi o günde pazarın civarında trafik kilit olmuştu.

Gelelim pazarın içine;
Pazar, gıda-tuhafiye olarak sokak sokak ayrılmış.
Elbette sokak sayısı en çok tuhafiye-giyime ayrılmış.
Bu kadar çok sokak olunca yazı sayısı da 4 bölüme çıktı.
İlk 2 bölümde giyim, aksesuar, kozmetik, ev tekstili gibi ürünlere ait resimler olacak.
3. bölümde ise pazarın çeşitli sokaklarında yer alan, sezonun en yeni tabak, bardak, züccaciye  ürünlerine ait resimler olacak.
Pazarın sağ tarafında kalan 2 sokağı sebze-meyve-kuru gıda-kuruyemiş-baharat gibi gıda ürünlerine ayrılmış.
Gıda bölümüne ait resimleri 4. bölümde yayınlayacağım.

Yeşilköy pazarı gözlemeci
Sosyete pazarlarının olmazsa olmazlarından birisi de elbette gözlemedir.
Bu tür pazarlarda mutlaka el açması gözleme satan yerler oluyor.
Yeşilköy pazarında girişte, ortada ve son sokakta olmak üzere pek çok gözlemeci var.


sosyete pazarı
Bu tür pazara gidecekseniz mümkün oldukça erken gitmelisiniz.
Öğleden sonraya kaldığınızda aşırı kalabalık dışında birde ürünlerin en iyisi seçilmiş ve satılmış oluyor.
Pazar kalabalık olunca bazı tezgahlara yaklaşamıyorsunuz bile😕

Yukarıda bahsetmiştim, ilk Yeşilköy pazarı yazımı Mart ayı ziyareti ile hazırlamıştım.
Bu sebeple o yazıda kışlık ürünler vardı.
Bu bölümde ise Haziran ayı sebebiyle yazlık ürünler ve kıyafetler yer alıyor.

plaj elbisesi
Özellikle kadın giyiminde cıvıl cıvıl renkler, uçuş uçuş modeller, tiril tiril kumaşlar kullanılan ürünler vardı.

Bu kıyafetler tamda sahil kasabalarında, plajlarda yada yazlık yerlerde akşamları çay bahçesi gibi bir yere giderken giymelik kıyafetler.

Bu tezgahta da tesettürlü hanımlara hitap eden ürünler vardı.



namaz elbisesi modelleri




Sosyete pazarları genellikle kadınlara hitap eden yerler oluyor.
Kadınların söz konusu olduğu yerde elbette çok sayıda kozmetik aksesuarlar ve ürünlerde yer alıyor.

Mevsim yaz olunca çok sayıda gözlük tezgahı da pazarda yer alıyor.


Burası da son model kırlent, runner gibi ürünleri olan bir tezgah.


Elbette bu tür pazarlarda sadece giyim ve aksesuar yok.
Ev tekstili ve halı modelleri de pazarda bol bol mevcut.

23 Haziran 2021



Pijama takımları

Pazarda sadece erkek-kadın giyimi değil, çocuk giyimine ait tezgahlarda yer alıyor.


 
2. bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.