16 Haziran 2009 Salı

İSMEK FESHANE SERGİSİ 2009-OSMANLI MUTFAĞI

Osmanlı Mutfağı, İsmek sergilerinde en sevdiğim bölümlerden birisidir.
Geçen yıl Yemek branşı ile Osmanlı Mutfağı'nın standları birbirine çok yakındı.
Bu yıl Yemek Branşının standı salonun hemen fark edilebilecek bir bölümüne yerleştirilmişti ama Osmanlı Mutfağı ortalıkta görünmüyordu.
Standda ki görevliye Osmanlı Mutfağı'nın olup,olmadığını sordum.
Tesadüfen Osmanlı Mutfağı'nın branş hocası o sırada oradaymış.
Sağolsun beni standa kadar götürdü ve eğer ilgileniyorsam bulunduğum yerde ki İsmek kursuna dilekçe ile başvurarak o branş eğitim vermiyorsa bile verilen dilekçe ile o branşın eğitimini evime yakın İsmek kursunda görebileceğimi söyledi.
İsmek kurslarında, gidersem seçeceğim branşlar kesinlikle biçki-dikiş-nakış gibi branşlar değil, Yemek-Osmanlı mutfağı-Fotoğrafçılık ve Rölyef olurdu.
Ama şimdilik düşünmüyorum.

Bu yıl Feshane'de ki İsmek sergisinde en büyük değişiklik, oluşturulan Osmanlı Sokağı olmuş.
Osmanlı'ya ait yemekler, hamam kültürü, ağır sırma işlemeli örtüler, padişahların türbelerinde ki sanduka örtüleri olan pişudeler, kına gecesi, sünnet gibi konuları Osmanlı Sokağında toplamışlar.
O bölümün ismi nedir bilmiyorum ama bana aynen Osmanlı Sokağı gibi geldi.
O bölümün resimlerini Osmanlı Sokağı olarak yayınladım, görmek için tıklayın.

Konumuza dönersek bu yılda Osmanlı Mutfağı branşı çok güzel yemekler hazırlamış.
Ortam çok güzel düzenlenmiş, geçen yıl birde masa düzenlemesi vardı ama bu yıl sadece sofra olarak kurulmuş.
Geçen yılın sergisi için, bakınız; İsmek Feshane Sergisi 2008-Osmanlı Mutfağı
Birbirinden ilginç yemekler vardı, mesela Taflan kavurması, Kiraz kavurması, Balık turşusu gibi.

Çemen Otlu Ayran Aşı.

Yeşil Domates Dolması.

Cevizli Keşli Erişte.

Taflan Kavurması.

Nevzine.

Kiraz Kavurması.

Çökülce.

Kuru Patlıcan-Acur-Kabak dolması.

İçli Köfte.

Yufka.

Kabak Tatlısı-Turunç Tatlısı-İncir Tatlısı-Kiraz Tatlısı.

Çeşit çeşit baharatlar ve Erişte, Sirkon, Çorbalık Kesik, Kuş Dili gibi kışlık azıklar.

Turşu çeşitleri;
Karnabahar, Balık, Dolma biber ve Mantar turşusu.


Görüşmek üzere!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.