30 Nisan 2017 Pazar

FENERBAHÇE SEMBOLİK DENİZ FENERİ

Muhterem'le Geziye
Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadının yan tarafında ki sembolik deniz fenerini bilir misiniz?
Açıkçası ben bu resimleri çektiğim güne kadar hiç fark etmemiştim.
Ocak ayında Anadolu Yakasına geçtiğimiz bir  gün tesadüfen gördüm.
Deniz kenarı da olmadığı için çok şaşırdım ve ağzımdan "aaaa burada deniz feneri mi varmış?" cümlesi döküldü😄
Deniz fenerlerini çok sevdiğim için hemen resimlerini çektim.
İnternetten biraz araştırma yaptım, meğer bu deniz feneri 2007 yılında Fenerbahçe'nin 100. yılına ithafen sembolik olarak yapılmış.
Bir Fenerbahçe'li olarak yapıldığını bilmediğim için kendimi kınıyorum 😔



Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadyumu
Deniz fenerinin yapıldığı yıl yapılan açıklama;
Fenerbahçe Spor Kulübünün kuruluşunun 100. yılı etkinlikleri kapsamında 2007 yılında sembolik "Deniz Feneri"nin inşası tamamlandı.
Boğaz Köprüsü çıkışı E - 5 karayolunu, Bağdat Caddesi Kızıltoprak'a bağlayan refüjün içindeki çim sahaya inşa edilen sembolik deniz feneri, Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadyumu Migros tribününe yerleştirilen 100. yıl amblemini ışıklandıracak.
Sembolik Deniz Feneri,  16 metrelik çelik konstrüksiyonun üzerine yapılandırıldı.
İnşası dış cephenin giydirilmesinin ardından tepesindeki fener lambasının da monte edilmesiyle 1,5 ayda tamamlandı.
Kaynak

Deniz fenerlerini çok seviyorum, ziyaret ettiğim deniz fenerleri için mutlaka yazı hazırlarım.
Bugüne kadar hep gerçek deniz feneri gördüm birde sembolik olsun diyerek Fenerbahçe Sembolik deniz fenerinin resimlerini de yayınlamaya karar verdim.

deniz feneri

Kadıköy


Yeni bölümde görüşmek üzere...

2 yorum:

  1. Bu Fener günümüzde hala duruyor mu yoksa kaldırıldı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim halen duruyor, kaldırıldığına dair bir haber görmedim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.