27 Haziran 2019 Perşembe

SAFRANBOLU HIDIRLIK TEPESİ SEYİR TERASI

Muhterem'le Geziye
Bugünden itibaren Muhterem'le Geziye de Safranbolu günleri başlıyor.
Ramazan Bayramı sonrası Kastamonu'da olduğum günlerde, günü birlik Safranbolu'ya gitme fırsatım oldu.
4-5 saat boyunca eski çarşı ve civarında gezi yapma imkanım oldu.
O gün, eski çarşı ve civarında dolaştım, tarihi çarşısını ve camilerini gezdim.
Gittiğim yerlerde bol bol resim çektim.
Safranbolu resimlerini yayınlamaya başlamadan önce geçtiğimiz yıllarda gittiğim ama resimlerini yayınlama fırsatı bulamadığım "Safranbolu Hıdırlık Tepesi Seyir Terası" ve "Safranbolu Kristal Teras Cam Seyir Terası" resimlerini yayınlamaya karar verdim.
İlk bölümümüz Safranbolu'ya, özellikle tarihi ev ve konaklarına kuş bakışı bakabileceğiniz Hıdırlık Tepesi'ne ait.


Hıdırlık tepesi, Safranbolu'ya seyir terası yapmak için en uygun alanmış.
Bunu seyir terasından Safranbolu'un tarihi mahallelerine bakarken daha iyi anlıyorsunuz.
Üstelik evler tarihi özelliklerini kaybetmemiş.
Bir kaç yerde görünen uydu anten dışında günümüzden hiç bir şey göremiyorsunuz.
Bir nevi Safranbolu'nun bir kaç yüzyıl gerisine bakıyormuş gibi oluyorsunuz.

Karabük ilçesi


Seyir terasından kısa bir video çektim.

Hıdırlık tepesinden bahsedecek olursam;
Üst resimde gördüğünüz yer, bu bölümde gördüğünüz resimleri çektiğim Hıdırlık tepesi.
Ahşap yapı, seyir terasının içinde yer alan, içinde piknik masaları bulunan cumbalar.
Cumbaların içine ait resimleri 👉BURADA görebilirsiniz.
Bu bölümde ki resimleri oradan çektim.

HIDIRLIK TEPESİ;
Türklerin Safranbolu’ya geldikleri vakit konuşlandığı yerdir ve açık namazgah şeklindedir. Yağmur duası ile hıdrellez kutlamaları burada yapılır.
Üzerinde Köstendil Kaymakamı Hasan Paşa’nın Türbesi (1845), iki namazgah, Hızır (Hıdır) Paşa’nın makamı /mezarı ile Kurtuluş Savaşı kahramanlarından Dr. Ali Yaver Ataman’ın (1955) anıt mezarı bulunmaktadır.
Hıdırlık Tepesine ilk kez 2008 yılında gitmiş, bol resimli bir yazı hazırlamıştım.
O zaman pek çok camii ve tarihi yerler henüz restorasyondan geçmemişti.
Safranbolu'nun 2008'de ki halini ayrıca seyir terasına ait bütün özellikleri ve bilgileri görebileceğiniz yazı 👉BURADA

Resimde gördüğünüz camii, Dağdelen Camii.
Safranbolu'da mimarisi bu şekilde olan bir kaç camii var.
Ben ilk gezimizde bu caminin, çok benzeri olan Kazdağlıoğlu Camii olduğunu zannetmiştim.
Bu sefer gittiğimde ikisinin farklı yerlerde olduğunu, iki ayrı cami olduğunu öğrendim.
Kazdağlıoğlu Camisini ziyaret edip, resimlerini çektim onları ayrıca yayınlayacağım.
Dağdelen Camisini ziyaret etme imkanım olmadı, onu da İnşaAllah bir daha ki sefer ziyaret edeceğim.

Safranbolu'nun tarihi camileri
Dağdelen Camii 
Karabük Safranbolu ilçesi, Akçasu Mahallesi’nde bulunan Dağdelen Camisi’ni giriş kapısı üzerindeki kitabesinden öğrenildiğine göre; 1767-1768 yılında Hacı Mehmet isimli bir kişi yaptırmıştır.
Cami kare planlı tek kubbeli bir yapıdır. 
Üst örtü, trompların yardımı ile sekizgen kasnağa, oradan da kiremit örtülü kubbeye geçilmektedir. Caminin önünde bulunan son cemaat yeri beş bölümlüdür. Girişin bulunduğu bölüm kubbeli, diğerleri ayna tonozludur. Caminin mihrabı, minberi ve kadınlar mahfeli oldukça sade olup, mimari yönden bir özellik göstermemektedir. 
Caminin sağında kare kaideli, tek şerefeli minaresi bulunmaktadır.

Bence, önce Safranbolu'yu gezmeli, sonrasında hem dinlenmek hemde gezdiğiniz yerleri kuş bakışı seyretmek için seyir tepesine çıkmalısınız.
Kafeteryadan alacağınız çay eşliğinde manzaranın tadını çıkarmalısınız.

seyir terası manzarası
Seyir terasından manzara 

su kabağından avize
Bizim gittiğimiz günlerde seyir terasının cafesinin aydınlatmalarında el yapımı su kabağı avizeleri vardı.
O gün çok kalabalık olduğu için mekanın içinden resim çekmedim.

Tepede görünen yer "Yeni Çarşı" olarak bilinen Safranbolu'nun sonra ki yıllarda yapılaşmaya başladığı yer.
Camii de Safranbolu'nun en büyük camisi olan Safranbolu Merkez Camii.

Turkish flag

Safranbolu Eski Hükümet Konağı
Bir daha ki gezi hedeflerimin arasında Safranbolu'nun eski Hükümet Konağı olan, restorasyondan sonra Kent Tarihi Müzesi olan burası var.

Burası seyir terasına girişin olduğu cadde.


Tam karşı tepede bu güzel konak var ama ne olduğunu, nereye ait olduğunu bilmiyorum.

Yazımı seyir terasından görünen konak resimleri ile bitiriyorum.




Bir sonraki gezi konumuz Safranbolu Kristal Cam Teras olacak.
Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.