11 Mayıs 2021 Salı

YILDIZ PARKI ASMA KÖPRÜ

Muhterem'le Geziye
14 yıldır gezi yazıları hazırlayan biri olarak, bugüne kadar onlarca defa Yıldız Parkına ait yazı hazırladım.
Farklı mevsimlerde, farklı yerlerini ziyaret ederek fotoğraflarını çektim, buradan paylaştım.
"paylaşacak bir şeyi kalmadı artık" diye düşünürken geçtiğimiz yıllarda parkta yapılan çalışmalarla  yepyeni alanlar, yeni konseptler hazırlandı.
Bunlardan birisi de bugünkü konumuz olan "Asma Köprü" oldu.
Yıldız parkına asma köprü yapıldığını bir kaç yıl önce öğrenmiştim ama son zamanlarda hep Palanga Caddesine açılan kapısından giriş yapıp, Malta Köşkünün önünden Çadır Köşkünün önüne doğru gittiğimiz için asma köprüyü hiç göremedim.
Ramazan'dan 1 gün önce gittiğimiz zaman Beşiktaş-Çırağan Caddesi tarafından giriş yaptığımız için asma köprünün nerede kaldığını öğrenmiş oldum.
Bu arada Yıldız Parkı 2021 giriş ücreti araçlar için 12 Lira, yayalar ücretsiz.
 
yıldız parkı ücretli mi?
Nerede kalıyor bu asma köprü? derseniz:
Beşiktaş tarafında ki kapıdan giriş yaptığınız zaman önünüzdeki yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz, yolun yarısına geldiğinizde sağ tarafta kalıyor.
Asma köprünün alt tarafına da, eskiden boş olan göletin su ile doldurularak çevre düzenlemesinin yapılması ile oluşturulan bir alan hazırlanmış.
Göletin çevresine ait resimleri de 3. bölümde yayınlayacağım.
Eskiden hiç ilgi görmeyen o kısımlar köprüden ve göletten sonra bayaa ziyaretçi çekmeye başlamış.
Parkın içindeki kalabalığı takip edersiniz yine buraya ulaşabilirsiniz.

Asma köprünün ve göletin olduğu yerler eskiden daha ıssızdı.
El değmemiş ormanlık alan gibiydi. 
Yıllar önce Sonbahar da eşimle birlikte parkın o kısmına gittiğimizde orman gezisi yapmış, çok sayıda mantar görmüştük.
O güne ait, bol bol yabani mantar resimleri olan yazım 👉BURADA


Sosyal medya da asma köprü ile ilgili resimler gördüğüm zaman sadece bu köprüden ibaret zannediyordum ama öyle değilmiş.
Bu köprüyü yolun diğer ucuna bağlayan uzun bir asma yol varmış.
Ben hemen köprüye çıkmak yerine önce çevresinde biraz dolaşmayı tercih ettim.
Daha sonra köprünün diğer ucundan girip bu kısımdan geçerek tekrar buraya ulaştım.
Resimleri gezdiğim sıra ile yayınlıyorum.


Köprünün çevresinde minik göletler ve şelaleler hazırlanmış, onların üzerinden geçebilmek içinde ayrıca taş köprü yapılmış.




Biraz rampa olsa da şahane yürüyüş yolları var.


Ana köprüye gitmek için ilk asma köprüye çıktık, bir taraftan da çevremizi ve aşağıda kalan manzarayı seyretmeye devam ettik.

Asma köprülerin birleşme noktaları seyir terası gibi hazırlanmış, oradan çevreye kuş bakışı bakabiliyorsunuz.
Bu kısımdan bakınca büyük göleti havadan görebiliyorsunuz.

Asma yol ağaçların arasında kalıyor, diğer yolla birleşme noktalarında sekizgen bir alan oluşturulmuş.

Burasıda asma yolun alt tarafı, nasıl bir sistem ile hazırlandığını görmeniz için buraya ekledim.


Açıkçası köprüye ulaşmak için bu kadar uzun bir asma yol olacağını bilmiyordum.

1 ay önce ağaçlar henüz yapraklarını açmadığı için aralardan köprüyü görmeye başladık.

Sonunda asma köprüye ulaştık.
Genç nesil üzerinde resim çektirme telaşındaydı.
"Köprü ve asma yol sallanıyor mu?" derseniz; Evet, sallanıyor ama eğer üzerinde kalabalık bir grup yoksa sizin yürümenizle o kadar çok rahatsız etmiyor. 
Biz asma yolun üzerinde yürürken genç bir grup geldi.
Reels videosu çekmek için çok hızlı koşarak ve zıplayarak hareket edince hemen güvenlik geldi,  uyararak müdahale etti.

Bu ve bundan sonra ki fotoğrafları asma köprünün üzerinden çektim.





Bir bölümün daha sonuna geldik.
Bir sonraki bölümde Büyük Gölet ve çevresine ait resimler olacak.
Görüşmek üzere...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.