8 Haziran 2013 Cumartesi

GARİPÇE KÖYÜ

Muhterem'le Geziye
Garipçe Köyü geçtiğimiz haftalarda 3.Boğaz köprüsünün temellerinin atılması sebebi ile gündemden düşmedi.
Bizde hafta içi eşim ve kızımla birlikte Garipçe'ye gittik.
Açıkçası köprünün, köyü ne kadar etkileyeceğini merak ediyordum.
Gittik, gezdik, size de köprünün yeri hakkında biraz fikir vermek için bol bol resim çektim.
Daha önce Garipçe'ye 2007 yılında gitmiş resimlerini 👉BURADA yayınlamıştım.
O zaman fazla dolaşmadan sadece köyün içinde gezip, yemek yemiştik.
Bu sefer köyde ayak basmadık yer bırakmadık, merdivenleri ve patika yolu kullanarak tepeye kadar çıktık.
Köye ve köprü inşaatına kuş bakışı baktık.
Kaleye de giderek köye farklı açılardan baktık.
Bütün çektiğim resimleri 4 bölüm halinde yayınlayacağım.

Garipçe Köyüne nasıl gidilir?
Biz yola çıkarken Hacıosman yokuşundan aşağıya gittik, Çayırbaşı Maden Tünelini kullanarak Sarıyer'e gittik.
Maden Mahallesinden yukarı çıktık, Rumeli Feneri yoluna girdikten sonra Koç Üniversitesinin önünden geçtik, 5-6 kilometre sonra Garipçe'ye ulaştık.
Özel arabanız yoksa, Sarıyer’den kalkan 150 numaralı Rumeli feneri otobüsü köyün içine kadar girerek ulaşımı sağlıyor.

Garipçe Köyüne sapan yolun sol tarafında mezarlık var, yolu aşağıya kadar gittiğinizde köye ulaşıyorsunuz.

Garipçe çok güzel bir koyda kurulmuş, muhteşem bir manzarası var ama köydeki özellikle meydanda ki evlerin çoğu ve kale harabe halinde, evler köyün ismine yakışacak derecede garip haldeler.
Köy, sit alanı olduğu için imar izni bulunmuyormuş, bırakın tadilat yapmayı çivi çakılması bile  yasakmış.
Belki köprünün yapımı ile birlikte Kültür Bakanlığı köydeki tarihi evlere ve kaleye el atıp, restorasyonunu yapar.

Sarıyer Sahilleri

Köyün girişinde bir cami var.
Tam karşısında da tuvalet, iyi güzel ama özellikle bayanlar tuvaleti korkunç bir halde.
Bırakın tuvalete girmeyi, kokudan yanına yaklaşamıyorsunuz.

Lokantaların olduğu meydanda ev yapımı reçeller-marmelatlar, bal, bakliyat gibi gıda ürünleri satılıyor.

Garipçe bir balıkçı köyü olduğu için, sahilde balıkçı teknelerini, ağlarını onaran balıkçıları görebilirsiniz.

Garipçe'de bulunan lokantaların telefon numaraları;
Asmaaltı Kahvaltı ve Balık Evi Tel: 0212 228 10 70
Garipçe Aydın Balık Tel: 0212 228 18 31
Kaşı Kumluk Balık Lokantası Tel: 0212 228 11 99

Kaşı Kumluk balık lokantasının arka tarafında ki merdivenleri kullanarak tepeye çıkabilir, köyü kuş bakışı görebilirsiniz.

Köyün en güzel evi.

Tepeye çıkarken bu çeşme ile karşılaştık ama asıl aşağıda lokantanın arkasında bir çeşme vardı.
Gayet bakımlıydı ve üzerinde "öncelik köylünündür" gibi bir yazı vardı, meğer o çeşmenin suyu çok meşhurmuş ve şifalıymış.
Sürekli içildiğinde böbrek taşı ve kumu düşürdüğü iddia edilen, içimi hoş, yumuşak suyun adı Hacı Suyu ya da Hacı Süleyman Suyu olarak biliniyormuş.
Bu suyu içmek için Çanakkale’den, Bursa’dan gelenler bile varmış.
Biz dönüşte o çeşmede ellerimizi yıkadık ama içildiğini bilmediğimiz için içmedik : (
Bir daha gidersem kesinlikle çeşmeden su içmeden-almadan dönmeyeceğim : )

2.bölümde tepeden çektiğim resimlerde görüşmek üzere...