13 Mayıs 2015 Çarşamba

TARİHİ ŞARK HAN

şark han
Eminönü'nde bulunan tarihi alışveriş yerlerini ve hanlarını tanıtıp Şark Han'ı es geçmek olmazdı.
Şark Han ile ilgili bol resimli bir yazı hazırlayıp, Eminönü gezilerini şimdilik noktalıyorum.


eminönü
Şark Han nerede?
Tarihi Şark Han Eminönü'nün en çok bilinen ve alışverişte tercih edilen hanları arasında yer alır.
Merak edip gitmek istediğinizde eğer Google haritalara bakarsanız size bu yazıda bahsettiğim Şark Han'ı değil Kapalıçarşı yakınlarında ki isim benzerliği olan başka bir Şark Han'ın yerini gösterir.
Aklınızda olsun Google Maps farklı bir Şark Han'ın yerini gösteriyor.
Tarihi Şark Han'ı en kolay Sultanhamam English Home önünde ki caddeyi takip ederek bulabilirsiniz.
Şark Han, Vasıf Çınar Caddesi (Rızapaşa Yokuşu) 23 numarada, English Home 87 numarada.

eminönü
Şark Han'a gitmek için Mısır Çarşısının yanından yukarıya Tahtakale'ye doğru yürüyüp, üçüncü sokaktan sağa dönerek hanın bulunduğu caddeye ulaşabilirsiniz.


Hanın kapısı çok büyük değil, bulamazsanız esnafa sorun, mutlaka tarif ederler.
Şark Han'ın 2 kapısı var, birisi Tahtakale Kapısı diğeri Vasıf Çınar Caddesine açılan ana kapı.
Ben Vasıf Çınar Caddesine çıkan kapıyı kullanıyorum.

Şark Han'ın tarihi hakkında bilgi vermek isterdim ama ne yazık ki böyle bir bilgi bulamadım.

Hediyelik Eşya Çarşısı
Dışarıdan 2 katlı gibi görünmesine rağmen içeride 6 katlı atrium tarzı bir alışveriş merkezi var.

atriyum

Hanın her katında 2 merdiven var.
Ayrıca çok güvenli görünmese de 2 adet asansörü var.

Şark Han'da neler bulabilirsiniz?
Adı üzerinde en başta hediyelik eşya bulabilirsiniz.
Ev için aksesuarlar, dekorasyon malzemeleri, ahşap ürünler, Afrika-Japon ve Çin esintileri taşıyan ev aksesuarları ve hediyelik eşyalar bulabilirsiniz.
İnstagram'da  gördüğünüz çok cici süs eşyalarını, süs kuş kafeslerini, fenerleri, mumlukları, ferforje ürünleri de handa ki dükkanlarda bulabilirsiniz.
Handa mutfak eşyası satan yerler var ama bu tarz dükkanlar benim tahmin ettiğimden daha az.
Züccaciye ürünlerini, porselen baharatlıkları, banyo takımlarını, yapma çiçekleri, bambu ve ahşap mutfak ürünlerini handa bulabilirsiniz.

kına kıyafetleri
Son dönemde moda olan Hint işi kıyafetleri, kına kıyafetleri, bindallıları handa bulabilirsiniz.
Ayrıca bugünlerde yazlık terlikleri, tiril tiril elbiseleri, batik kıyafetleri, şapkaları handa bulabilirsiniz.








Hanın üst katlarında nikah şekeri, bebek şekeri, kına hediyeliği gibi ürünleri hazırlamak için ihtiyacınız olan bütün malzemeleri bulabilirsiniz.
İstiridye kabuğu gibi deniz ürünlerini, çeşit çeşit minik şişeleri, kutuları üst katlarda bulabilirsiniz.
"Benim vaktim yok, ben kendim uğraşamam" derseniz bu ürünlerin yapılmış olarak satışını yapan yerlerde var.

züccaciye







Şark Han'la ilgili resimler burada sona erdi, yeni bir gezide görüşmek üzere...

10 yorum:

  1. Eminönü'nde en sevdiğim yerlerden biri.İçerisinde saatlerce zaman geçirebilirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şark han benimde en sevdiğim yerlerden birisi Gamzecim, hiç sıkılmadan bütün gün içinde vakit geçirebilirim :)
      Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Pazar günü açık oluyomu peki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Rümeysa Hanım,
      Şark handa Pazar günleri ne yazık ki bazı dükkanlar kapalıymış.

      Sil
  3. Bugün kaça kadar açık acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki kapanış saatini bilmiyorum :(

      Sil
  4. Adsız17:29

    MERHABA CUMARTESİ GÜNLERİ AÇIKMI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şark Han Cumartesi günleri açık.

      Sil
  5. Adsız17:02

    Bayramda açık mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bildiğim kadarı ile bayramın ilk günü kapalı oluyor.
      Diğer günler de açık olup olmadığını bilmiyorum.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.