3 Mart 2021 Çarşamba

EMİNÖNÜ ŞARK HAN

Muhterem'le Geziye
Geçen yıl tam bugün Eminönü Tahtakale'de bulunan Tarihi Şark Han'ı ziyaret etmiş, resimlerini çekmiştim.
Fakat Mart ayında tüm Dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs yüzünden herkes evlerine kapandı.
Koronavirüs ortaya ilk çıktığında elbette bilinmeyen bir şey olduğu için, bulaşıcı özelliği çok olduğu için hepimiz daha telaşlı ve panik haldeydik.
Bu sebeple buradan gezi yazısı yazıp, hiç kimseye sokağa çıkmayı, gezmeyi teşvik etmek istemedim.
Geçen yıl Mart ve öncesinde yaptığım gezilerin hiç birini yayınlamadım.
Şimdi değişen bir şey var mı? diyecek olursanız; benim için yok, yine pandeminin ilk zamanlarında ki gibi haftada bir alışveriş dışında, dışarı çıkmıyorum.
Eşim müsaitse gezmek için araba ile biraz çıkıp, dönüyoruz.
1 yıldır toplu taşımaya hiç binmedim.
Eskiden canım sıkılınca toplu taşıma ile Yeşilköy ve Bakırköy Pazarına, Eminönü'ne, Sultanahmet'e ve daha pek çok yere giderdim.
Şimdi araba ile gitme imkanım olsa bile kalabalık yerlere girmek istemediğim için kalabalık olan hiç bir yere gitmiyorum.
İnşaAllah aşıdan sonra virüs etkisini kaybeder ve bizde yine eskisi gibi özgürce hayatımıza ve  gezilerimize geri dönebiliriz.

alışveriş yerleri
Virüs konusunda içimi döktükten sonra konumuza geri dönersek;
Şark Han ile ilgili 2015 yılında bir yazı hazırlamıştım.
Pek çok kişinin merak ettiği, gitmek istediği bir yer olduğu için yazı çok ilgi görmüştü.
Yazıya 👉BURADAN ulaşabilirsiniz.
Geçen yıl "bu aralar çarşının durumu nedir? yeni neler gelmiş?" diye düşünüp, kızımla çarşıya gittik resimlerini çektim.
1 yıl sonrada olsa bugün o resimleri yayınlayacağım.
Dükkanların bulunduğu katlardan da resim çektim, resim sayısı fazla olduğu için 2 bölüm halinde yayınlayacağım.

Önce Şark Hanın bulunduğu yerden biraz bahsedeyim.
Ulaşım bilgisine yukarıda linkini verdiğim yazıdan ulaşabilirsiniz.
Şark Han, Tahtakale ve Mercan'a açılan iki kapısı olan tarihi bir han.
Çevresinde de yine onun gibi tarihi pek çok bina bulunuyor.
Şark Han hediyelik eşya, züccaciye, giyim, takı, çanta, dekorasyon, ev tekstili gibi pek çok branşta hizmet veriyor.
Hanın çevresindeki dükkanlarda yine aynı konseptlerde satış yapan yerler var.
Önemli Not;
Bu yazıda göreceğiniz bazı dükkanlar, pandemi sürecinde kapanmış olabilir.

Mercan yokuşu
Pek çok hanımın ürünlerini çok severek kullandığı Acar Home'un, Şark Hanın tam karşısında Tahtakale Şubesi var.
Beni uzun zamandır takip edenler bilir, benim "Muhterem'le Afiyetle" adında birde yemek tarifleri verdiğim blogum var.
Yemek resimleri çekerken en çok kullandığım ürünlerde elbette züccaciye çeşitleri oluyor.
Acar Home, ürünlerini çok severek kullandığım bir marka.

Acar Home bayii
Acar Home içinde kısaca bir tur atıp çıktık.

Eminönü Tahtakale

Şark Hanın hemen yanı başında yine önemli bir züccaciye markası olan Arow bayisi vardı.
 
Artık Şark Hanın içindeyiz.
Bundan sonraki resimler hanın içinden olacak.

Şark Han 2015 yılından beri hiç değişmemiş.
Genel olarak tadilat, tamirat da görmediği belli oluyor. 

Şark Han, giriş kapısının olduğu yerden bakınca iki katlı küçük bir yer gibi görünse de, Atrium tarzı olarak hazırlanan 6 katlı bir yapı.
Şark Han hediyelik eşya çarşısında 133 adet firma varmış.

Her katta iki ayrı taraftan merdivenler var.
Ayrıca asansör var ama bunca yıldır o asansör bana hiç güven vermediği için binmiyorum.



David Rossi Çanta
Handa sadece züccaciye ve hediyelik eşya yok, ayrıca giyim, çanta gibi ürünlerde var.


İsterseniz otantik modelde elbise ve çanta modelleri yada çok şık abiye elbise ve çanta modelleri var.




Haute Couture giyim
Tabelası tam çıkmamış ama burası "Cengiz Sarıkçıoğlu Haute Couture Abiye" mağazası.
İçinde çok şık abiye kıyafetler vardı ama sanırım bu şubesini kapatmış.

Cengiz Sarıkçıoğlu

masrafçı
Hanın dükkan çeşitleri arasında malzemecilerde var.
Bu malzemecilerde düğün-nikah-sünnet-bebek şekeri yapmak için malzeme bulabilirsiniz.
Ayrıca takı yapmak içinde pek çok malzemeciyi burada bulabilirsiniz.

Ve elbette en son moda olan tüm züccaciye çeşitlerini bu handa bulabilirsiniz.
Özellikle Instagram da görüp beğendiğiniz pek çok ev ürünü bu mağazalarda bulunabiliyor.

1. bölümün sonuna geldik.
2. bölümde yine katlar arasında ve mağazalarda dolaşmaya devam edeceğiz.
Görüşmek üzere...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.