19 Ocak 2011 Çarşamba

EMİNÖNÜ EVCİL HAYVAN ve BİTKİ PAZARI

1 Ocak günü havanın güzel olmasını fırsat bilerek kızımla birlikte Eminönü'ne gittik.
O gün, tarihi yarım ada içerisinde uygulanan araç yasağının ilk günüydü.
Bu uygulama dükkan sahiplerinin ve esnafların pek hoşuna gitmese de, yaya olarak biz çok memnun kaldık.
Sokaklarda çok rahat dolaştık.
Bizim gibi havanın güzelliğini fırsat bilen yüzlerce kişi yeni yılın ilk gününde Eminönü ve civarındaydı.
Herkes trafik olmadan rahatça sokakları ve dükkanları gezdi.
Yeni Camii'nin daha önceden pek çok açıdan resmini çekmiştim ama ilk defa bu mevsimde ağaçların yaprakları yokken bu taraftan görmüş olduk.
Eminönü'ne gittiğimiz zaman Evcil Hayvan Pazarı'na uğramadan geçmiyoruz ama alışveriş yapmaktan daha çok sanki bir hayvanat bahçesini ziyaret ediyormuş gibi geziyoruz.
Hayvanların pek çoğu kötü koşullar altında küçücük kafeslerde yaşıyorlar.
Açıkçası bu durum hiç hoşumuza gitmiyor.

Hamster'lar sevimlilikleri ile ilk ziyaret ettiğimiz evcil hayvanları arasında yer alıyor.
Bu sevimli Hamster ise önündeki brokoliyi gözlerini hiç açmadan yemeğe uğraşıyordu.

Hamster'in sadece resmini çekmekle kalmadım, sevimliliğini görebilmeniz için kısa bir video çektim.

Pazarda evcil hayvanların dışında, hayvanlar için üretilen aksesuarlar, kafesler, yemler ve daha pek çok ürünü bulabilirsiniz.

Akvaryum için aksesuarlar.

Çeşit çeşit mama ve yemler.

Çeşit çeşit, rengarenk çiçek soğanları.

Bu tezgahta da sebze tohumları ve çim tohumları var.

Kaktüslerin klasik çiçek renkleri dışında ki mavi ve yeşil renkte ki çiçeklerine hayran olduk.

Türklerin yüzyıllardır kullandığı, yabancıların yeni yeni keşfettiği sülükler, pazarda pek çok tezgahta satılıyor.

Bu tabelada bizi en çok "Prof. Dr. Sülük" lafı güldürdü.

Bu güzelliğe ve şirinliğe kim kayıtsız kalabilir ki?

Tavşanlar soğuk yüzünden birbirlerine sokulmuş bir halde duruyorlardı.

Tavşanların bulunduğu bölümden kısa bir video çektim.

Bu horoz tepesindeki dağınık tüyleri yüzünden kızımın çok hoşuna gitti adını "rockçı horoz" taktı.

Küçük kafeslerde fazla sayıda hayvanın barınması hiç adil değil.

Daha sonra bitki ve evcil hayvan pazarından çıkıp, Mısır Çarşısı'na girdik, oradan da Kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin bulunduğu sokağa girip, alışverişimizi yaptık.
Pasta malzemeleri satan dükkanların olduğu ara sokaktan ön tarafa Eminönü Meydanı'na çıktık.

Eskiden burası yol kenarlarına park etmiş araçlarla dolu olurdu ama şimdi her yer çok rahatladı.

Rüstem Paşa Camii

Eminönü Yeni Camii

Eminönü Yeni Camii Hünkar Kasrı ve Video

Mısır Çarşısı

Yeni bir gezi yazısında görüşmek üzere...