20 Temmuz 2019 Cumartesi

SAFRANBOLU KONAKLARI

Muhterem'le Geziye
Safranbolu denilince eminim pek çok kişinin aklına ilk önce tarihi konakları geliyor.
Şahsen ben Safranbolu'yu hep konakları ile hatırlarım.
Tarihi yerleri, tarihi evleri çok sevdiğim için Safranbolu benim için tam bir Cennet😍😍😍
Bu bölümde Safranbolu gezim sırasında farklı mahallelerde gördüğüm konaklardan resimler paylaşacağım.
1. resimdeki konak, Akçe Konak.


İlk konaklarımız Kazdağlıoğlu Camisinin karşısında ki sokakta yer alıyor.
Kazdağlıoğlu Camii ile ilgili ayrıca bir bölüm yayınlayacağım.

imren lokumları
Burası caminin tam karşısında yer alan İmren Lokum konak, caddeye bakan tarafta kendi adıyla satış yapan, doğal ve yöresel ürünler satan yerleri var.

Burası Mescit Sokak, bu sokakta biraz yürüyüp konaklarını göreceğiz.
Bu sokakta yer alan Karaüzümler Konağı ve Kahveciler Konağına ait resimler 👉BURADA

Sokağın başında o sokakta bulunan konakları gösteren levhalar var.

İmren Lokum Konak



İmren Lokum konağının duvarında ki yazıyı ne yazık ki eve döndükten sonra resimlere bakarken fark ettim.
Yazıda "Havuzlu Baş Odayı mutlaka görünüz, gezi ve fotoğraf çekimi ücretsizdir" yazıyormuş😔

Karabük

çeşmeli konak
Burası Çeşmeli Konak Otel.
Çok güzel bir ön cephesi var fakat benim olduğum gün önündeki alanda oturanlar vardı.
Onları rahatsız etmemek için ön cephesinden resim çekmedim.

←Çeşmeli Konak ve Akçe Konak→

Akçe Konak Otel 

Safranbolu
Akçe Konak Otel 

Şimdi de Cinci Hamamın önünde ki yolu takip edince ulaşabileceğiniz konaklara gideceğiz.


Peri Konak


Burası Kazdağlı Meydanının karşısında yer alan bir konak.

Safranboluda konaklayacak oteller

Safranbolu da sık sık tarihi çeşmelerle karşılaşabilirsiniz.

Şimdiki güzergahımız Cinci Han'ın ve İzzet Paşa Camisinin olduğu bölgede yer alan konaklar olacak.

Safranbolu
Kuşçu Han Otel


Çok güzel ve etkileyici bir konak ama ne yazık ki isim tabelasını göremediğim için ismini bilmiyorum.


zencefil yöresel restoran
Hüseyin Bey Konağı


Bu yol Hıdırlık tepesine gidiyormuş.
Ayrıca müze ev olan Kaymakamlar evine buradan gidiliyormuş.
Ben giriş saatini kaçırdığım için müze evi ziyaret edemedim.


Ne yazık ki bütün konaklar restorasyon şansı bulamamış.



Safranbolu otelleri
Burası da Safranbolu eski çarşı ve Cinci Han bölgesine tepeden bakan bu özelliği ile adını sonuna kadar hak eden Seyir Konak Otel.


Bir sonraki bölümde konak resimleri devam edecek.
Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.