5 Mart 2014 Çarşamba

KARADENİZ TURU

Black Sea Tour
Yaz tatili yazılarıma son sürat devam ediyorum, yayınlanmak için bekleyen daha çok resim var, işin komik tarafı ben daha geçen yaz tatili yazısını bitirmeden bu yılın yaz tatili gelecek :)
Neyse hemen konuya geri döneyim;
1 Ağustos sabahı oğlum Kastamonu'dan arayarak o gün iş için Sinop'a gideceğini istersek bizi de alabileceğini söyledi, tabi ki hemen kabul ettik.
Oğlum Kastamonu'dan gelip köyden bizi aldı, Abana'ya uğrayıp yeğenim Yunus Emre'yi de aldık, Çatalzeytin-Türkeli-Sinop-Taşköprü-Kastamonu güzergahını takip ederek ilk turistik gezimizi gerçekleştirdik.
Not;
Aslında bu bir yol hikayesidir, resimlerin çoğu arabada seyir halinde iken çekilmiştir.

Karadeniz turu yol güzergahı
Yol güzergahımızı daha anlaşılır bir şekilde göstermek için üstteki haritayı hazırladım.
Bu güzergah gezi amacı için değilde oğlumun o günkü işlerinin olduğu yerler sebebi ile oluştu.
Üstteki haritayı hazırlayınca fark ettim ki biz o gün 360 kilometreye yakın yol gitmişiz.
İşlere vaktinde yetişebilmek için, gittiğimiz yerlerde çok fazla duramadık, daha çok araba yolculuğu şeklinde bir tur oldu ama ben yine de çok memnunum, teşekkür ederim oğlum :)

Haritada güzergahı gösteren harflerin açılımı.

Çatalzeytin
Abana'ya uğrayıp, yeğenimi aldıktan sonra Çatalzeytin'in şehir merkezine doğru yola çıktık.

Sinop-Türkeli
Çatalzeytin'de işimiz olmadığı için Çatalzeytin'den geçip Sinop'un ilçesi olan Türkeli'ne gittik.

Oğlum Türkeli'nde ki işlerini hallederken biz kızım ve yeğenimle sahilde gezdik.

Tekrar yollardayız, istikametimiz Ayancık.

Karadeniz yolları oldukça virajlı ve dar, bazı yerlerde yol sadece tek şeride düşüyor

Navigasyon

Sinop Ayancık
Sinop Ayancık.
Ayancık Cumhuriyet'in ilanına kadar Kastamonu'ya bağlı bir ilçeymiş.
Cumhuriyet'in ilanından sonra idari düzenlemede Sinop'a bağlanmış.

Sinop Ayancık Hidroelektrik Santrali
Sinop Ayancık Hidroelektrik Santrali.

Sinop Ayancık

Ayancık

Yol manzaramız şahane.

Ayancık Tarakçı Köyü Gebelit Köprüsü
Biz 1 Ağustos'ta Ayancık'tan geçtik, meğer 28 Temmuz'da Ayancık'ta çok şiddetli bir yağış olmuş ve Tarakçı köyündeki Gebelit Köprüsü sel nedeni ile çökmüş.
Bizim gittiğimiz gün, geçici olarak toprak bir yol yapılmıştı, oradan geçtik.

Sel felaketi ile ilgili yayınlanan haberin videosu.

Ayancık Tarakçı Köyü Gebelit Köprüsü

Ayancık Tarakçı Köyü

Toprak yoldan geçebilmek için araçlar kuyruk oluşturmuştu.

Tekrar yoldayız, istikametimiz Sinop Şehir Merkezi.

Sinop-İnebolu Karayolu

Sinop'a varmak üzereyiz, Sinop şehir merkezi, Sinop Limanı, Sinop Kalesi'ne ait resimleri ve ayrıntılı bilgileri bir sonra ki bölümde yayınlamaya başlayacağım.