12 Ocak 2019 Cumartesi

ULUS SOSYETE PAZARI

Muhterem'le Geziye
Tazecik dumanı üstünde bir pazar gezisine ne dersiniz?
Sivas yazılarına biraz ara verip, İstanbul'dan bir kaç gezi yazısı yayınlamaya karar verdim.
Perşembe günü eşimin Ulus civarında işi varmış.
Bana "istersen sende gel, Ulus pazarına gidersin" dedi.
Tabii ki teklifi geri çevirmedim, büyük bir hevesle yola çıktım.


Ulus pazarı haritalar
Ulus pazarına nasıl gidilir?
Ulus pazarına toplu taşıma aracı ile gitmenin en kolay yolu, Metro veya Metrobüslerle merkezi bir yere gelip, oradan Ulus pazarına en yakın durak olan "Gül" durağında inerek, bir kaç yüz metre yürüyerek pazara ulaşmak.
Duraktan itibaren pazara gidenleri takip ederek pazara hemen ulaşabilirsiniz.
Ortaköy Gül durağından geçen otobüs hatları;
30 D - Ortaköy Dereboyu-Yenikapı
DT1 - Ortaköy Dereboyu-Taksim
DT2 - Ortaköy Dereboyu-Taksim
İ.E.T.T'nin sitesinden hattın geçtiği durakları öğrenebilirsiniz.
Bu hatların durak detayları 👉BURADA

Ayrıca Beşiktaş Belediyesi belli başlı yerlerde pazar için ücretsiz ring seferleri düzenliyormuş.
Seferlerin güzergahını 👉BURADAN öğrenebilirsiniz.
*Ulus pazarı yeni yerine taşınınca bazı yerlerde adı "Ortaköy Sosyete Pazarı" olarak geçiyor.
Beşiktaş Belediyesinin sitesinde de Ortaköy Sosyete Pazarı olarak yer verilmiş!

Özel arabanızla gidecekseniz en güzel yol, navigasyona veya telefonunuzda ki Google Haritalara adresi yazmak.
Ulus Sosyete Pazarı adres;
Levazım Mahallesi, Çayır Sokak, No:4
34340 Beşiktaş/İstanbul

Pazardan bahsedecek olursam;
Ulus Sosyete Pazarı Perşembe günleri Ortaköy'de Levazım Mahallesinde ki yeni yerinde kuruluyor.
Eskiden Ulus'ta farklı bir yerde kuruluyormuş, asıl şöhretini orada olduğu yıllarda yapmış.
Ben eski yerine hiç gitmedim, o halini bilmiyorum.
Buradaki yerine de dün ilk defa gittim.
Açıkçası ben daha büyük, daha sosyetik bir pazar bekliyordum.
Umduğumdan daha küçük bir pazardı ama düzenli bir yerleşimi vardı.

Birde benim gittiğim gün pazarın fazla canlı olmadığı bir haftaya hatta mevsime denk geldi.
Eminim bahar ve yaz aylarında buralar daha hareketli oluyordur.
Bu hafta, hemen yılbaşı sonrasıydı ve hava yağmurluydu, pek çok pazar tezgahı kurulmamıştı.

Ulus pazarı yeni yerinde 9 dönümlük arazide, 950 tezgah kapasitesi ile açılmış.
Park yeri ücretsizmiş, dün sakin bir gün olduğu için park yerleri fazla dolu değildi.
Eminim tatil ve bayram öncesi, bahar ve yaz ayları park yeri bulmak sorun oluyordur.

Pazarın adında "sosyete" olması sizi korkutmasın, pazardaki ürünlerin arasında çok pahalı ürünler olduğu kadar daha hesaplı ürünlerde var.
Pazar her bütçeye hitap ediyor.

Daha önce yayınladığım pazar yazıları;

Yeşilköy Sosyete Pazarı

Çok büyük olduğu için Bakırköy Pazarı 5 bölüm oldu.

Bakırköy Pazarı  (1)

Bakırköy Pazarı  (2)

Bakırköy Pazarı  (3)

Bakırköy Kumaş Pazarı  

Bakırköy Gıda Pazarı

Ulus pazarının ürünleri arasında, gıda ve ev tekstili dışında ayrıca, kozmetik, bayan-erkek-çocuk iç-dış giyim, takı, çanta, hatta kürk satılan tezgahlar var.

Ortaköy sosyete pazarı

Ulus Sosyete Pazarında, düzenli ürün grupları olduğu kadar karıştırma usulü ürünlerde var.

Karıştırma usulü tezgah da nedir? derseniz; tezgahta karışık bir şekilde bulunan ürünlerin arasından karıştıra karıştıra aradığınızı bulduğunuz tezgahlardır.
Şahsen ben bu tezgahları çok severim, içlerinden hiç tahmin etmeyeceğiniz güzellikte bir şeyler bulabilirsiniz.

Ben oturduğum semte daha yakın olduğu için veya ayağım oraya alıştığı için, pazar ihtiyacım olduğunda Çarşamba günleri Yeşilköy Pazarına, Cumartesi günleri Bakırköy Pazarına giderim.
Onlarda, özellikle Bakırköy Pazarında çok sayıda karıştırma tezgahları oluyor.

Karıştırma tezgahları, ürünlerinin modellerinden oluşan bazı modelleri tezgahın üzerine asar, sizde o ürünlerin size uygun olup olmadığını anlayıp, ona göre tezgahta arama yaparsınız.
Bu tezgahların ürünleri ihraç fazlası ürünler olduğu için bu hafta aldığınız ürünü bir daha kolay kolay bulamazsınız.
Hemen hemen her hafta bu tezgahlara farklı modellerde ihraç fazlası ürün gelir.

Pazarların olmazsa olmazı, ev tekstili ürünleridir.
Ulus Sosyete Pazarında da ev tekstili olarak, masa örtüleri, kırlent modelleri, nevresim takımları, havlu-mutfak bezleri, tül-perde, halı çeşitleri satan yerler var.


kırlent modelleri

Elbette bu pazarda da gıda bölümü var.
Taze sebze ve meyve tezgahları, kuru yemiş, kuru meyve tezgahları var.
Ayrıca acıkanlar için diğer sosyete pazarlarında olduğu gibi bu pazarda da gözleme yapıp, servis yapan yerler var.


pazarda havlucular
Havlu tezgahı 


Yukarıda dediğim gibi ben pazara yanlış bir günde gittim, tezgahların çoğu kurulmamıştı.
Mesela ben çok farklı modellerde mutfak eşyaları, porselen ürünler, servis tabakları bulacağımı zannetmiştim ama öyle bir tezgah yoktu.


kot pantolon tezgahları



Kuru yemiş ve kuru meyve tezgahı 

Bir gezinin daha sonuna geldik, yeni bir gezide görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.