3 Eylül 2019 Salı

CİNCİ HAN

Muhterem'le Geziye
Safranbolu gezi yazılarıma, Eski Çarşının içinde bulunan en heybetli tarihi yapı olan Cinci Han ile devam ediyorum.
Cinci Han, Safranbolu'nun en dikkati çeken tarihi yapılarından birisi.
Han kentin tarihi dokusunda önemli bir yer tutuyor.
Safranbolu gezisini Haziran ayında yapmıştım, o gün vakitsizlikten hanın sadece dışından resim çekmiştim.
İçine girmeye vaktim yoktu, birde Safranbolu'ya kuş bakışı bakabileceğiniz Hıdırlık Tepesi seyir terasına çıkma imkanım olmamıştı.
Yaz tatilinde tekrar Safranbolu'ya gitme fırsatım olunca ilk işim Cinci Han'ın içini de ziyaret etmek oldu.
Ayrıca Hıdırlık Tepesi seyir terasına çıkarak, 2008 yılından sonra şehrin ve hanın resimlerini çektim.
Daha önce 2008 yılında çektiğim resimleri güncellemiş oldum.



2019
CİNCİ HAN:
Yüzyıllar boyunca Çin'den Anadolu topraklarına uzanan Tarihi İpekyolu üzerinde kurulmuş irili ufaklı yüzlerce kervansaraydan biri de Safranbolu'daki Cinci Han'dır.
Safranbolu'da han olarak en göze çarpan yapı ilçe merkezinin ortasında bulunan, Sultan İbrahim’in Anadolu Kazasker'lerinden Cinci Hoca (Kazasker Hüseyin Efendi) tarafından memleketi olan ilçeye bıraktığı eserlerden biri olan "Cinci Han" önemli bir mimari yapıdır. 
Mimarı kesin olarak bilinmiyor, Koca Mimar Kazım Ağa tarafından yapıldığı sanılıyor.
Kesme ve moloz taştan 17. yy. ortalarında yapılmış olan han, iki bölümden oluşmaktadır. 
Ortadaki avluya açılan iki katlı revakların gerisine odalar, güney batısına ise avludan geçilen ahır bölümü yerleştirilmiştir. 
Avlunun ortasında bulunan havuz genel görünümünü bugün de korumaktadır.
Tarihi İpekyolu'nun etkinliğini yitirmeye başladığı 20.yy'a kadar kervansaray olarak kullanılan Cinci Hanı 20.yy başlarından itibaren Safranbolu esnafı tarafından depo olarak kullanılmış daha sonra gerekli restorasyonu yapılarak otel olarak kullanılmaktadır.
Yeni restore edilerek hizmete açılan 2 katlı 63 odalı Cinci Hanı’nın giriş kapısı, kilit ve anahtarı; Türk demir işçiliğinin ilginç örneğidir. 
Otel, restoran, cafe, bar olarak hizmete açıktır.
Kaynakça;
https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/karabuk/gezilecekyer/cinci-hani

https://safranboluturizmdanismaburosu.ktb.gov.tr/TR-156237/tarihi-cinci-hani-ve-hamami.html

2008
Bu resmi Safranbolu'ya 2008 yılında yaptığım ziyarette çekmiştim.
O yıl, Hanın restorasyonu bitmişti, Camii ise henüz restore edilmemişti.
Cinci Hanın hemen üst tarafında görünen cami Köprülü Mehmet Paşa Camii.
Camii ile ilgili ayrıntılı yazıyı Cinci Han yazısından sonra yayınlayacağım.

Bu resimde Eski Çarşı bölgesinde bulunan önemli tarihi eserleri bir arada görebilirsiniz.
Yazısını yayınladığım yerlerin linkini ekliyorum.

Safranbolu Kent Tarihi Müzesi

Safranbolu Tarihi Saat Kulesi

Köprülü Mehmet Paşa Camii

Safranbolu Tarihi Belediye Binası

Kazdağlıoğlu Camii

Kazdağlı Meydanı

Cinci Hamamı

Kazdağlı Meydanı

Cinci Han

Cinci Han (İç Mekan)

seyir terası manzarası
Bu resmi geçen hafta akşam 19.30'da çektim.
Hava kararmaya, şehrin ışıkları yanmaya başlamıştı.

Safranbolu manzarası

Bundan sonra ki resimlerimiz Cinci Hanın çevresinden çekilen resimler olacak.
Hanın iç mekan resimlerini ayrıca yayınladım, resimler burada👉Cinci Han (İç Mekan)






Yolun sonunda görünen cami, İzzet Paşa Camii.


Safranbolu gezilecek yerler


Tarihi kervansarayı


Hanın girişindeki tabelada yukarıda verdiğim bilgiler dışında ayrıca;
"2004 yılında DKB Turizm A.Ş. tarafından restorasyonu tamamlanarak Cinci Han Otel adıyla turizm faaliyetlerine başlamıştır.
Aslına uygun olarak restore edilmiş 23 Standart, 1 Suit ve 1 Han Ağası Odası (Kral Dairesi) bulunan Cinci Han Otel, Develik Restaurant, Göçergenlik Cafe&Bar ve Toplantı Salonları ile turizme hizmet vermektedir" yazıyor.




Cinci Han giriş kapısı 


Safranbolu'ya Haziran ayında gittiğim zaman içeriye girip resim çekmeye fırsat bulamamıştım, Kapısından bakıp, sadece iki poz çekmiştim.
Geçen hafta gittiğim zaman bol bol iç mekan resimlerini çektim.
Bir sonra ki bölümde iç mekan resimlerini ayrıca yayınlayacağım.

Hanın bulunduğu sokak.
Kentte akşam üzeri turist grupları gitmeye başladığı için sokaklar sakinleşiyor.


Burası hanın üst tarafında bulunan Tarihi Belediye Binası.
Bazı hizmetler burada verilmeye devam etse de, belediyecilik hizmetleri yeni binasında devam ediyor.

2. bölümde görüşmek üzere...

4 yorum:

  1. 2008 yıllarında gezmiştim sanırım Safranbolu yu ben de. Tekrar görmeyi çok isterim, fotoğraflar çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Bende en son 2008 yılında gezmiştim, birde 2016 var ama onda çok fazla durmadan hemen çıkmıştık.
      Bu yıl hem Haziran, hemde Ağustos aylarında gitme imkanım oldu.
      Safranbolu, tekrar tekrar gidilecek kadar güzel bir şehir.

      Sil
  2. Teşekkürler...
    Eline sağlık
    2007'de gezmiştim
    Zaman ne de hızlı akıyor😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Haklısınız zaman çok hızlı akıyor, ben daha dün ziyaret etmiş gibiyim ama 2 yıl olmuş.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek
yorumunuzu yazabilirsiniz.